Ένα πρώτο ξεκίνημα για την ηλεκτροκίνηση στη Δυτική Αθήνα φαίνεται να προσπαθεί να κάνει η Πολιτεία με τη δημιουργία ενός πιλοτικού δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών (ΣΦΗΑ) αυτοκινήτων. Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποτελεί μία από τις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, αλλά ο δρόμος είναι μακρύ μέχρι η Ελλάδα να γίνει ο παράδεισος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρόλ’ αυτά, είναι ένα βήμα- παρότι αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό- η πρόσκληση του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Δυτικής Αθήνας με πρόεδρο τον Ανδρέα Π.Παχατουρίδη με αντικείμενο τη δημιουργία πιλοτικού δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε επτά δήμους της Δυτικής Αθήνας, δηλαδή σε Αγ. Βαρβάρα, Αιγάλεω, Αγ. Αναργύρους-Καματερό, Περιστέρι, Πετρούπολη, Ίλιον και Χαϊδάρι.
Οι προτάσεις
Με το συνολικό προϋπολογισμό της πρότασης να διαμορφώνεται στα 650 χιλ. ευρώ (μάλλον αναιμικό, για δίκτυο, ποσό)…., οι δικαιούχοι, έως τις 31 Μαρτίου 2020, θα υποβάλλουν ολοκληρωμένη πρόταση που θα περιλαμβάνει πιλοτική ανάπτυξη δικτύου ΣΦΗΑ, ενός, δηλαδή, ΣΦΗΑ, ανά Δήμο από τους ανωτέρω. Η πρόταση του σημείου (ή των εναλλακτικών σημείων) εγκατάστασης του ΣΦΗΑ σε κάθε Δήμο θα συγκεκριμενοποιηθεί σε συνεργασια του δικαιούχου με τους Δήμους. Στο κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας του ΣΦΗΑ θα συμπεριληφθεί η διασφάλιση της παροχής ρεύματος και η σχετική σήμανση και διαγράμμιση του οδοστρώματος.
Η πιλοτική υλοποίηση θα επιτευχθεί με την προμήθεια και εγκατάσταση Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων (ΣΦΗΑ) διπλής εξόδου με αντίστοιχα στέγαστρα με φωτοβολταϊκά συστήματα, προκειμένου να ανεφοδιάζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και την προμήθεια και εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για φόρτιση Mode 3 και Mode 2 με δύο ρευματοδότες. Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εγκατασταθούν πιλοτικά στους Δήμους Αγ. Βαρβάρας, Αιγάλεω, Αγ. Αναργύρων Καματερού, Περιστερίου, Πετρούπολης, Ιλίου και Χαϊδαρίου σε πολυσύχναστα σημεία με υψηλή εμπορική κίνηση και διέλευση οχημάτων. Η δράση θα ολοκληρωθεί με την προμήθεια οκτώ ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ στο κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας του ΣΦΗΑ θα συμπεριληφθεί η διασφάλιση της παροχής ρεύματος και η σχετική σήμανση και διαγράμμιση του οδοστρώματος.
Οι στόχοι
Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει :
α) να μπορούν να επαναφορτίζονται τα ηλεκτρικά υπηρεσιακά αυτοκίνητα των Δήμων και του ΑΣΔΑ,
(β) να παράγουν ηλεκτρισμό από το ηλιακό φως με έναν ιδιαιτέρως φιλικό για το περιβάλλον τρόπο,
(γ) να παρέχουν στους πολίτες της Δυτικής Αθήνας και στους επισκέπτες της περιοχής, που είναι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την απαραίτητη υποδομή για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών τους οχημάτων με ασφαλή, ποιοτικό, αειφόρο, ταχύ και τεχνολογικά αξιόπιστο και σύγχρονο τρόπο,
(δ) να ενθαρρύνουν τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμβάλλοντας στη βιώσιμη αστική κινητικότητα, στη μείωση των ρύπων και του θορύβου από την κυκλοφορία αυτοκινήτων στην Δυτική Αθήνα,
(ε) να εξασφαλίζουν ότι η λειτουργία των θέσεων επαναφόρτισης θα είναι εντελώς αθόρυβη και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον,
(στ) να διοχετεύουν την παραγόμενη από τα στέγαστρα των σταθμών φόρτισης ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο ηλεκτροδότησης, αντισταθμίζοντας έτσι εν μέρει με ανανεώσιμη ενέργεια την ηλεκτρική ενέργεια που θα καταναλώνουν τα αυτοκίνητα που θα ανεφοδιάζονται στους σταθμούς φόρτισης και
(ζ) να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της περιοχής στο ζήτημα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων μετακίνησης.