Δεν αρκούν μόνο τα τουριστικά έσοδα, η κυβέρνηση πρέπει να έχει ως στρατηγική επιλογή τον τουριστικό κλάδο για να πάρει το μερίδιο που του αναλογεί, όπως κι άλλοι κλάδοι της οικονομίας. Το μήνυμα αυτό έστειλε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος, σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Marketing Greece, με την ευκαιρία την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ είπε χαρακτηριστικά ότι «κάτι που σου αποδίδει έσοδα πρέπει να το χτισεις και στρατηγικά, προσθέτοντας πως οι συνθήκες στην τουριστική βιομηχανία και οι συγκυρίες μεταβάλλονται διαρκώς». Διευκρίνισε ότι ο ΣΕΤΕ βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με την κυβέρνηση, ενώ έχει πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Η δυναμική του τουριστικού προϊόντος καταγράφτηκε στο εννεάμηνο του 2019 , με τις διανυκτερεύσεις να είναι αυξημένες κατά 3,1% και διαμορφώθηκαν στις 209.349 χιλιάδες τον Ιανουάριο – Σεπτέμβριο του 2019 έναντι 209.974 χιλ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Ο μεγαλύτερος όγκος των επισκέψεων, σε ποσοστό 87% του συνόλου, πραγματοποιήθηκε σε έξι περιφέρειες, ως εξής: Νοτίου Αιγαίου (6.026 χιλ.), Κεντρικής Μακεδονίας (5.903 χιλ.), Αττικής (4.655 χιλ.), Κρήτης (4.584 χιλ.), Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (3.217 χιλ.) και Ιονίων Νήσων (2.854 χιλ.). Οι ταξιδιώτες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα πραγματοποίησαν συνολικά 31.319 χιλ. επισκέψεις στις 13 περιφέρειες της χώρας.
Ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος από τη συνολική εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση, καθώς ένας ταξιδιώτης μπορεί να επισκεφθεί περισσότερες από μία περιφέρειες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του.
Τα τουριστικά έσοδα ανήλθαν σε 17,5 δις. ευρώ
Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου αυξήθηκε κατά 1,7% και διαμορφώθηκε στις 28,8εκατ. ταξιδιώτες, ενώ τα έσοδα ανέβηκαν κατά 14,1%, φτάνοντας τα 17,5 δισ. ευρώ.
Άνοδο κατά 3,8% σημείωσαν οι αεροπορικές αφίξεις την περίοδο Ιανουαρίου Νοεμβρίου 2019 ενώ οι οδικές ήταν μειωμένες κατά 0,9%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης είχε συνάντηση με τον πρωθυπουργό θέτοντας ως βασική προτεραιότητα την εκπόνηση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης 2021-2030 για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Η στρατηγική της Marketing Greece (μη κερδοσκοπική εταιρεία και πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος με αντικείμενο την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος) για τη νέα χρονιά επικεντρώνεται στην “εμπειρία” των επισκεπτών που έρχονται στην Ελλάδα, στη βιωσιμότητα και το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι ενημερωτικές καμπάνιες για την ανάδειξη προορισμών και τα ταξίδια εξοικείωσης ξένων δημοσιογράφων.