Ως ΣΔΙΤ προχωρά η υπερυψωμένη γέφυρα στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης
Περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης
Ως ΣΔΙΤ προχωρά η υπερυψωμένη γέφυρα στην περιφερειακή οδό ΘεσσαλονίκηςΠηγή Εικόνας: wikipedia

Ως Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα θα δημοπρατηθεί το έργο της αναβάθμισης της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης με Υπερυψωμένη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας (fly over) στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση με ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών). Πρόκειται για ένα αναγκαίο έργο, το οποίο όμως, οι Θεσσαλονικείς έχουν…βαρεθεί να ακούν, τα τελευταία χρόνια, ότι παίρνει το δρόμο της δημοπράτησης. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, ως αναθέτουσα αρχή του έργου ορίζεται η ειδική Υπηρεσία κατασκευής και συντήρησης συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ / Κ.Σ.Σ.Υ.) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ενώ στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στη φετινή χρονιά.

Προϋπόθεση η ωρίμανση του έργου

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το υπουργείο Υποδομών να προχωρήσει στην ωρίμανση του έργου και για το σκοπό αυτό την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός. Επίσης, θα πρέπει να προχωρήσει η υποβολή αίτησης υπαγωγής του έργου στις διατάξεις του ν. 3389/2005 περί Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ώστε να εγκριθεί από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή Σ.Δ.Ι.Τ.

Την υλοποίηση του έργου είχε εξαγγείλει το Φθινόπωρο και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι “η περιφερειακή έχει ήδη ξεπεράσει τον φόρτο που μπορεί να δεχθεί. Και με το νέο έργο θα αναπνεύσει. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση υπάρχει. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2020. Και θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου».

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο καινούργιο αυτοκινητόδρομο θα υπάρχουν διόδια, με την αναβάθμιση του οδικού άξονα να είναι αναγκαία, δεδομένου ότι αυτός σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1970. Ακόμη, υπολογίζεται ότι η υπερυψωμένη λεωφόρος θα έχει μήκος 3,5 χιλιόμετρα, ενώ το εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος τοποθετείται σε 300 εκατ. ευρώ.

«Η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί εξήντα χιλιάδες οχήματα ημερησίως και σήμερα έχει φτάσει τα ενενήντα χιλιάδες, ενώ και οι προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια είναι ότι ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων θα αυξηθεί» έχει αναφέρει ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ και νυν Αντιπεριφερειάρχης Πάρις Μπίλλιας.

Στο πλαίσιο αυτό, η πλέον συμφέρουσα λύση είναι αυτή της κατασκευής του fly over από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι και τα Κωνσταντινοπολίτικα και από εκεί η διαπλάτυνση της περιφερειακής οδού μέχρι την Καρδία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με έρευνα του ΤΕΕ, στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης την τελευταία πενταετία υπήρξαν, κατά μέσο όρο, 4 νεκροί και περίπου 100 τραυματίες και εκατοντάδες ατυχήματα.