Το ποσό των 2.400 ευρώ +ΦΠΑ κατέβαλλε η οργάνωση «Αφήστε με να ζήσω» στην ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να τοποθετηθεί με την καλύτερη δυνατή τιμή (σ.σ. στην κατηγορία των κοινωνικών σκοπών) για 14 ημέρες και σε 31 πλαίσια διάφορων σταθμών του μετρό, η διαφήμιση με το αγέννητο μωρό που… επιχείρησε να πείσει την κοινή γνώμη πως η άμβλωση πρέπει να πάψει να είναι προσωπική υπόθεση της γυναίκας. Όπως αναφέρει στο economix.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιώργος Θωμόπουλος, ήδη από χθες έχουν γίνει οι σχετικές διαδικασίες προκειμένου όλα τα χρήματα να επιστραφούν.
Μπαλάκι ευθυνών, έχει γίνει πάντως το ποιος τελικά έδωσε το πράσινο φως ώστε να μπει η αφίσα. Σύμφωνα με τα όσα εξήγησε ο κ. Θωμόπουλος, πράγματι κανείς από το ΔΣ δεν γνώριζε λεπτομέρειες για την συγκεκριμένη αφίσα, αφού το εμπορικό τμήμα δεν εκτίμησε πως ενδέχεται να προκληθούν αντιδράσεις και έτσι το διευθέτησε μόνο του. Σε άλλες περιπτώσεις, η διαδικασία προβλέπει να ενημερώνεται ο διευθύνων σύμβουλος για το αν μια διαφήμιση μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα και να συζητιέται με τα υπόλοιπα στελέχη. Μάλιστα, για ειδικές καταστάσεις, ζητείται και η γνώμη του υπουργείου Μεταφορών. Στην προκειμένη πάντως, όπως σημειώνει, το θέμα δεν έφτασε ποτέ πιο πάνω.
Τις πρώτες ώρες, τα βέλη έπεσαν στο ΔΣ της ΣΤΑΣΥ που ενέκρινε να προχωρήσει η διαφήμιση. Λίγο αργότερα, ο πρόεδρος Σταύρος Σταύρος Στεφόπουλος έκανε γνωστό πως δεν κατέληξε ποτέ στην συνεδρίαση, εξηγώντας δηλαδή πως δεν είχαν γνώση.
Την ίδια ώρα, μερίδα πολιτών φαίνεται πως «κατηγορεί» το εμπορικό τμήμα που δεν έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στο ζήτημα. Η ευθύνη ακόμα αναζητείται αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως η εργαζόμενη της ΣΤΑΣΥ που θα «αναλάμβανε» την ευθύνη, βρισκόταν σε νόμιμη άδεια και έτσι ήταν ανέφικτο να πάρει η ίδια την απόφαση προώθησης του θέματος.
Να σημειωθεί ότι το ΥΠΟΜΕ ενεργοποίησε πολύ γρήγορα τα αντανακλαστικά του, κατεβάζοντας αφενός το πόστερ και αφετέρου, ζητώντας εξηγήσεις από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ως προς το σκεπτικό, βάσει του οποίου επέτρεψε την καμπάνια για τις αμβλώσεις. Μάλιστα, σε σχετική του ανακοίνωση, ξεκαθαρίζει ότι δεν είχε καμία ενημέρωση για τη συγκεκριμένη καμπάνια και το περιεχόμενό της και υπογραμμίζει ότι «η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων, για την οποία το αρμόδιο υπουργείο και η κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών».
Οι αφίσες για τις αμβλώσεις τοποθετήθηκαν με πρωτοβουλία της οργάνωσης «Αφήστε με να ζήσω» και προκάλεσαν σοκ σε ένα μεγάλο τμήμα του επιβατικού κοινού. Οι επιβάτες του μετρό από νωρίς ανέβαζαν στα κοινωνικά δίκτυα φωτογραφίες της αφίσας, κάνοντας λόγο για «οπισθοδρόμηση» και για φαινόμενα που γυρνούν την Ελλάδα αρκετές δεκαετίες πίσω.
Συνάντηση Καραμανλή με πολύτεκνους
Συνάντηση, η οποία ήταν προγραμματισμένη πολύ πριν το αλαλούμ της αφίσας, με την Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων είχε χθες ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Όπως αναφέρει σε σχετική του ανάρτηση, «ανταλλάξαμε γόνιμες απόψεις κι εστιάσαμε στα αιτήματα των Πολυτέκνων, που άπτονται στον τομέα των μεταφορών και του ευρύτερου συγκοινωνιακού έργου».