Ηχηρή μεταγραφή από την πολιτική έκανε η Beat, γνωστή από την εφαρμογή taxibeat, όπως αποκαλύπτει σήμερα το economix. Η εταιρεία, κατά πολλούς η πιο επιτυχημένη startup του ελληνικού οικοσυστήματος, ανήκει πλέον στον όμιλο εφαρmογών κινητικότητας που συνέστησαν οι γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW και Daimler – μαζί με άλλες γνωστές σχετικές εφαρμογές σε όλη την Ευρώπη (mytaxi κλπ). Σημειώνεται ότι η Beat έχει και έντονη διεθνή δραστηριοποίηση με κύριο χώρο ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια χώρες της λατινικής Αμερικής.
Η κίνηση ματ που φαίνεται να κάνει η Beat για το επόμενο διάστημα είναι η πρόσληψη από την αρχή του έτους ενός νέου στελέχους με υψηλές περγαμηνές: του Νίκου Λυσιγάκη. Μπορεί το όνομα να μη λέει πολλά στην κοινή γνώμη αλλά για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, ο Νίκος Λυσιγάκης είναι πάρα πολύ γνωστός: έχει δουλέψει πολλά χρόνια ήδη, παρά το νεαρό της ηλικίας του, στον χώρο της επικοινωνίας και της πολιτικής σε Βρυξέλλες και Αθήνα. Για κάποια χρόνια απασχολήθηκε στον όμιλο της DPG, χάραξε και υλοποίησε όλην την επικοινωνία της ΟΝΝΕΔ επί χρόνια (στενός συνεργάτης του Ανδρέα Παπαμιμίκου), πήρε μεταγραφή επίσης για αρκετά χρόνια στον τομέα επικοινωνίας της ΝΔ (τόσο επί Αντώνη Σαμαρά όσο και πιο πρόσφατα), ενώ τελευταίος του σταθμός ήταν με τον Χρίστο Δήμα, τον οποίο συνέδραμε ως συνεργάτης και τους τελευταίους μήνες ως διευθυντής του γραφείου του υφυπουργού αρμόδιου για την έρευνα και την καινοτομία. Πιστώνεται ένα μεγάλο μέρος της αλλαγής του προφίλ τόσο της γαλάζιας νεολαίας όσο και του κόμματος στο διαδίκτυο, ενώ αποτελεί παράλληλα και ένα έμπειρο πολιτικό στέλεχος με ακαδημαϊκές και επαγγελματικές περγαμηνές – έναν αξιόλογο political operative θα λέγανε και στη Washington, DC… Ο Νίκος Λυσιγάκης έχει προλάβει επίσης να εκλεγεί σε διάφορα όργανα της ΝΔ, στο πλαίσιο της ανανέωσης που προώθησε η ΝΔ τα τελευταία χρόνια.
Και πρόκειται για κίνηση ματ διότι η Beat τον προσέλαβε για αυτό που μάλλον ξέρει πολύ καλά: ως public affairs manager, δηλαδή για τις σχέσεις της εταιρείας με το κράτος, την πολιτική και την κοινωνία. Και μάλλον τα χνώτα τους ταιριάζουν με τη διοίκηση της εταιρείας, καθώς ο ίδιος είναι της φιλελεύθερης σχολής σκέψης, ενώ από τον ίδιο ιδεολογικό χώρο προέρχονται και οι ιδρυτές της εταιρείας και τα πρώτα της στελέχη, ενώ η ίδια η εταιρεία προωθεί αρκετά μια ανοιχτή κουλτούρα.
Ας δούμε πως περιγράφει ο ίδιος κ . Λυσιγάκης τα νέα του καθήκοντα…
«Οι κύριοι τομείς ευθύνης μου περιλαμβάνουν: Την κατεύθυνση της Beat (μια εταιρεία της FREE NOW) στις επαφές με την εθνική και τοπική διοίκηση, τα αρμόδια υπουργεία και τις ρυθμιστικές αρχές όσον αφορά το νομοθετικό πλαίσιο και την πολιτική κινητικότητας του Beat στην Ελλάδα. Τις σχέσεις με επαγγελματικές ενώσεις, ομάδες προβληματισμού, εκπροσώπους της βιομηχανίας και ακαδημαϊκούς. Την προώθηση της πολιτικής ατζέντας και επικύρωσης του ρόλου της Beat ως ηγέτη σκέψης για το μέλλον της επιβατικής κινητικότητας κατά παραγγελία. Την παροχή στρατηγικής οπτικής στην επιχείρηση σχετικά με την κυβερνητική πολιτική, τις εξελίξεις από τα πολιτικά κόμματα, την τοπική αυτοδιοίκηση, τις ομάδες προβληματισμού, τις ομάδες πίεσης και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.»
Θυμίζουμε, για όσους έχουν ασθενή μνήμη, ότι η Beat πέρασε από συμπληγάδες επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ καθώς ο τότε Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, σε αγαστή συνεργασία με το συνδικάτο των ταξί, προσπάθησε να αποκλείσει από την ελληνική αγορά τις νέες ψηφιακές πλατφόρμες στο χώρο των μετακινήσεων – που λειτουργούσαν ανταγωνιστικά στα ταξί – καταφέρνοντας να πετάξει εκτός αγοράς μέχρι και την UBER. Όμως το επιχειρηματικό μοντέλο – αλλά και οι αντιδράσεις και η υποστήριξη από τους χρήστες – της Beat, που εξαρχής περιελάμβανε τους οδηγούς ταξί στους συμμάχους της, την κράτησε στο παιχνίδι και στην περαιτέρω ενδυνάμωση μέσα και από την εξαγορά της. Παρά τις αλλαγές στο μοντέλο της όλα αυτά τα χρόνια, παραμένει ως ισχυρή προτίμηση στην ελληνική αγορά.
Η μεταγραφή αυτή δείχνει αφενός ότι η (πολυεθνική πλέον) εταιρεία έχει μεγάλες βλέψεις για επιπλέον υπηρεσίες και πιθανές νομοθετικές αλλαγές, αλλά και τις προκλήσεις που έχει το (πολιτικό, κοινωνικό και νομικό) περιβάλλον με βάση τις πολιτικές για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Και να σημειώσουμε και το μη σύνηθες του πράγματος: συνήθως τα κομματικά στελέχη γαντζώνονται στον κρατικό μηχανισμό κατά τη διακυβέρνηση του κόμματός τους. Ο Νίκος Λυσιγάκης ακολουθεί πλέον αντίστροφη πορεία: άφησε το κράτος και πέρασε στον ιδιωτικό τομέα…
Καθόλα συμπαθής, αφήνοντας συνήθως άριστες εντυπώσεις στη δουλειά και τις συνεργασίες, ο Νίκος Λυσιγάκης καλείται τώρα να κάνει πολιτική με έναν άλλο τρόπο: από την πλευρά μιας εταιρείας που είναι μάλλον σε ένα μεταίχμιο αλλαγών σε ένα ρευστό περιβάλλον. Οι επαφές του και οι σχέσεις του στον κυβερνητικό χώρο και τον χώρο της αυτοδιοίκησης θα είναι σίγουρα κάτι παραπάνω από εφόδιο…