Handelsblatt: «Φιλέτο» ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
Handelsblatt: «Φιλέτο» ο Διεθνής Αερολιμένας ΑθηνώνΠηγή Εικόνας: aegeanair.com

Τη θέση της στην περιφερειακή και την ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών θα ενισχύσει η Aegean με την απόκτηση του 70% της Croatia  Airlines, των κροατικών εθνικών αερογραμμών. Η ελληνική αεροπορική έχει καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της Croatia Airlines, η οποία είναι μία από τις εταιρείες που επιδιώκει να εξυγιάνει το κροατικό δημόσιο. Και όχι άδικα εάν ληφθεί υπόψη ότι η αεροπορική εμφάνισε σημαντικές ζημιές ύψους 6,5 εκατ. και 11 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2019 και το 2018, αντίστοιχα, ενώ δεν έχει καταφέρει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της, σε σχέση με την αύξηση του τουρισμού στην Κροατία. Γι’ αυτό πλέον, η κροατική κυβέρνηση, που αναλαμβάνει το πρώτο εξάμηνο του 2020 και την προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θέτει σε πρώτη προτεραιότητα την αναδιάρθρωση με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή της Croatia Airlines.

Η Croatia Airlines

Εάν η Aegean αποκτήσει την Croatia Airlines θα είναι σε θέση να πετύχει την επέκταση της δραστηριότητάς της με την προσθήκη νέων δρομολογίων. Αυτό με δεδομένο ότι οι κροατικές αερογραμμές επιχειρούν κυρίως από το Ζάγκρεμπ, προς το Άμστερνταμ, τη Βαρκελώνη, την Κοπεγχάγη, το Δουβλίνο, τη Φρανκφούρτη, το Λονδίνο, το Μόσταρ, το Μόναχο, το Παρίσι, το Σαράγιεβο, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Βιέννη και τη Ζυρίχη. Και συνδέουν τη Ρώμη και τη Φρανκφούρτη με το Σπλίτ και το Ντουμπρόβνικ με τη Φρανκφούρτη, ενώ εκτελούν σημαντικό αριθμό πτήσεων εντός της Κροατίας.

Το πρώτο εννεάμηνο του 2019 παρουσίασε ζημιές 6,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 11,13 εκατ. ευρώ το 2018 και κερδών της τάξης του 1 εκατ. ευρώ το 2017. Η εταιρεία απασχολεί περίπου 960 άτομα, ενώ ο στόλος της αποτελείται από έξι Airbus (Α320-200 και Α319-100) και από έξι Dash 8-400.

Η κροατική κυβέρνηση έχει διαθέσει ποσό 36 εκατ. ευρώ για την κεφαλαιακή ενίσχυση της Croatia Airlines, καθώς η αεροπορική δεν διαθέτει την αναγκαία ρευστότητα ούτε για την πληρωμή των προμηθευτών της ή των εργασιών συντήρησής των αεροσκαφών της, σύμφωνα με δημοσιεύματα των κροατικών μέσων ενημέρωσης.

Στο δια ταύτα της διαδικασίας, δηλαδή την πώληση του 70% της Croatia Airlines, η αρμόδια επιτροπή της κροατικής κυβέρνησης θα κρίνει, εάν η Aegean μαζί με την Air Nostrum- κατέθεσε τη δεύτερη δεσμευτική προσφορά- θα περάσουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.