Στις 7 Ιανουαρίου αναμένεται να ξεκινήσει η επόμενη φάση του διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, το οποίο θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των επόμενων ετών με προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του economix.gr, τις επόμενες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό θα δώσει εντολή στην επιτροπή του διαγωνισμού να συνεχίσει τη διαδικασία, η οποία προβλέπει πως τα δύο υποψήφια σχήματα (ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) έχουν περιθώριο 10 ημερών να εξετάσουν τις τεχνικές προσφορές και να υποβάλουν ενστάσεις.
Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, ο διαγωνισμός θα μπει στην τελική φάση με την αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο.
Πηγές της Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι είναι εφικτό να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία σε περίπου έξι μήνες, ωστόσο όπως τονίζουν ο χρόνος ολοκλήρωσης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις προσφυγές που θα υποβληθούν.
Οι δύο υποψήφιοι έχουν δικαίωμα άσκησης ένδικων μέσων, τα οποία τους δίνουν τη δυνατότητα υποβολής προσφυγών στην Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών και στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Οι προσφυγές στη δικαιοσύνη τους περασμένους μήνες άλλωστε, ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο σημειώθηκαν σοβαρές καθυστερήσεις στο διαγωνισμό για την πρώτη φάση της γραμμής 4, ο οποίος ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017 και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.
Τον περασμένο Οκτώβριο το ΣτΕ αποφάσισε να απορρίψει όλες τις προσφυγές που είχαν κατατεθεί για το διαγωνισμό, ανοίγοντας το δρόμο για την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου, το οποίο μαζί μετά την ανάπλαση του Ελληνικού θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα την επόμενη δεκαετία.
Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή, θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή 15 υπόγειων σταθμών.
Το έργο θα αναβαθμίσει σημαντικά το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, δεδομένου ότι θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες οι οποίοι κατοικούν σε πυκνοδομημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, τα Ιλίσια και την περιοχή του Ζωγράφου.
Συνολικά η γραμμή 4 θα έχει προϋπολογισμό ύψους 3,8 δισ. ευρώ, μήκος 38 χιλιομέτρων και 35 νέους σταθμούς οι οποίοι πρόκειται να κατασκευαστούν σε τέσσερις ξεχωριστές φάσεις.
Εκτός από την κατασκευή των 15 σταθμών της πρώτης φάσης, ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό περιλαμβάνει τα εξής τρία τμήματα:
– Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χιλιομέτρων και 11 σταθμούς).
-Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χιλιομέτρων και 3 σταθμούς).
-Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χιλιομέτρων και 6 σταθμούς).