Έως και 6 μήνες, θα παραμείνει κλειστή η γραμμή του τραμ στο Φάληρο, δεδομένου ότι ξεκινούν τα έργα στο Φαληρικό Όρμο.
Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αναφερόμενος στην επέκτασή του προς τον Πειραιά, «ενώ ολοκληρώνονται τα δοκιμαστικά δρομολόγια, τα έργα ωστόσο στο Φαληρικό Όρμο θα ξεκινήσουν το νέο έτος και θα διαρκέσουν από 4 έως 6 μήνες, πιθανότατα θα μετακινήσουν τη λειτουργία της επέκτασης για το καλοκαίρι του 2020».
Πρακτικά αυτό σημαίνει, πως θα χρειαστεί να γίνει διακοπή των δρομολογίων από το ύψος του Μοσχάτου μέχρι τη στάση Αγία Σκέπη στο Φλοίσβο, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια του τραμ Φάληρο να συρρικνωθούν ακόμα περισσότερο.
Ωστόσο, δεν είναι το μόνο τμήμα που μπαίνει στον πάγο και οι επιβάτες του θα εξυπηρετούνται με άλλα μέσα γιατί εκτός λειτουργίας είναι ήδη και το τμήμα Νέος Κόσμος – Σύνταγμα λόγω των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν στην κοίτη του Ιλισού. Έτσι, το μόνο κομμάτι που λειτουργεί κανονικά και πλήρως είναι εκείνο της Βούλας.
Την ίδια ώρα, τα προβλήματα στον Πειραιά συνεχίζονται (διαβάστε εδώ σχετικό ρεπορτάζ του economix.gr), παρά το γεγονός ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια εξελίσσονται κανονικά. Αυτοκίνητα παρκαρισμένα στις ράγες, πολίτες που διασχίζουν το μέχρι πρότινος εργοτάξιο χωρίς να ελέγξουν και απίστευτο κυκλοφοριακό κομφούζιο, είναι μόνο μερικά από όσα αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ. Μάλιστα, όπως τονίζουν χαρακτηριστικά στο economix.gr, οι κάτοικοι θα πρέπει να εξοικειωθούν με τα καινούρια δεδομένα και να είναι πιο προσεκτικοί την ώρα που περνάει συρμός. Όπως προκύπτει δε, πολλοί είναι εκείνοι που δεν γνωρίζουν ότι αποτελεί γεγονός και έτσι, συνεχίζουν να φέρονται σαν μην υπάρχει.
Υπενθυμίζεται ότι η ΣΤΑΣΥ, στην σχετική της ανακοίνωση είχε παρακαλέσει τους κατοίκους και επισκέπτες των περιοχών της επέκτασης να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να διευκολύνουν τη διέλευση των οχημάτων, προκειμένου η δοκιμαστική λειτουργία να ολοκληρωθεί επιτυχώς και να αρχίσει η εμπορική λειτουργία το συντομότερο δυνατόν.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, (τα οχήματα των Γραμμών 3 «Θουκυδίδης» (Ασκληπιείο Βούλας – Σ.Ε.Φ.) και 4 «Αριστοτέλης» (Κασομούλη – Σ.Ε.Φ.) μετά τη στάση «Νέο Φάληρο» θα κατευθύνονται προς τη στάση «Γήπεδο Καραϊσκάκη» (αντί Σ.Ε.Φ.), όπου και θα αποβιβάζουν τους επιβάτες
Οι αποβιβαζόμενοι μέσω της υπόγειας διάβασης θα κατευθύνονται είτε αριστερά προς το σταθμό «Φάληρο» της Γραμμής 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) και το Γήπεδο Καραϊσκάκη, είτε δεξιά προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Στη στάση «Γήπεδο Καραϊσκάκη» τα οχήματα δεν θα παραλαμβάνουν επιβάτες και θα συνεχίζουν κενά, κινούμενα στην επέκταση της γραμμής προς Πειραιά, ενώ επιστρέφοντας στη στάση «Σ.Ε.Φ.» θα παραλαμβάνουν επιβάτες με προορισμό τις στάσεις «Ασκληπιείο Βούλας» και «Κασομούλη».
Ζήτημα πάντως, για τον συνολικό σχεδιασμό του τραμ είναι η έλλειψη συρμών. Εδώ και περίπου ένα χρόνο, έχει υπογραφεί μεταξύ της Αττικό Μετρό και της Alstom η σύμβαση προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ που θα καλύψουν την επέκταση του δικτύου προς Πειραιά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών της εταιρείας, ο πρώτος συρμός τραμ θα έρθει στα τέλη καλοκαιριού του 2020 και θα ολοκληρωθεί έξι μήνες αργότερα με μαζική αποστολή του τροχαίου υλικού.