Δεν ήταν λίγοι όσοι είχαν ισχυρές αμφιβολίες ότι τα σχέδια για τη δημιουργία τουριστικής μαρίνας στη Νέα Μάκρη δεν πρόκειται να υλοποιηθούν. Κι αυτό επειδή το έργο αποτελεί…έμπνευση του πρώην υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος, αρχές Ιανουαρίου, είχε προχωρήσει στην έγκριση δέσμευσης πίστωσης ύψους 144 χιλ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), προκειμένου να αμειφθεί ο τεχνικός σύμβουλος που θα υποβοηθήσει τη διεύθυνση λιμενικών υποδομών (του αρμόδιου υπουργείου) για την κατάρτιση master plan για τη μαρίνα αναψυχής της Νέας Μάκρης. Κι αυτό επειδή η Νέα Μάκρη ανήκε στη εκλογική περιφέρεια του Σπίρτζη, όπου στις περασμένες εθνικές εκλογές ήταν υποψήφιος-με επιτυχία- ο Χρ. Σπίρτζης.
Το έργο…συνεχίζεται
Εν τέλει, το έργο, σε επίπεδο μελετών συνεχίζεται, καθώς ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, με απόφασή του ενέκρινε την εξόφληση της πρώτης δόσης, ύψους 59,5 χιλ. ευρώ, του ποσού 112,8 χιλ. ευρώ που θα εισπράξει, συνολικά, η μελετητική εταιρεία Marnet. Ο λιμένας σκαφών σχεδιάζεται να χωροθετηθεί στο δήμο Νέας Μάκρης 600 μέτρα νότια του υπάρχοντος λιμενίσκου, στην περιοχή Κοράλι.
Ωστόσο, ο Δήμος Μαραθώνα αντιδρά στη συγκεκριμένη χωροθέτηση, καθώς “δεν έχει ενημερωθεί το δημοτικό συμβούλιο”, όπως αναφέρεται σε απόφαση του δ.σ. Έτσι, το δημοτικό συμβούλιο Μαραθώνα προτείνει την κατασκευή λιμένα σκαφών αναψυχής, στη θέση του υπάρχοντος λιμενίσκου Νέας Μάκρης.
Πάντως, κατά το σκεπτικό του υπουργείου Υποδομών, η Νέα Μάκρη “συγκεντρώνει πολλούς λόγους για τη δημιουργία ενός σύγχρονου τουριστικού λιμένα στο βορειοανατολικό παράκτιο μέτωπο της Αττικής. Ένας από τους λόγους αυτούς είναι η “παντελής απουσία σύγχρονης και κυρίως νόμιμης μαρίνας στο εγγύς παράκτιο μέτωπο, σε αντίθεση με το νότιο μέτωπο της Αθηναϊκής Ριβιέρας (Ζέα, Φλοίσβος, Άλιμος, Γλυφάδα, Βουλιαγμένη, κ.λ.π.)”.
Επίσης, η στήριξη και αναδιοργάνωση του οικιστικού ιστού της περιοχής με προοπτική μετατροπής της παραθεριστικής σε μόνιμη κατοικία, η εγγύτητα της περιοχής με το διεθνές αεροδρόμιο και με την Αθήνα και η απαιτούμενη ανάπλαση του περιαστικού χώρου σε συνέργεια με τις λοιπές δομές και εγκαταστάσεις της ευρύτερης ζώνης, είναι ορισμένες ακόμη από τις αιτίες για την δημιουργία μαρίνας στη Ν.Μάκρη, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση.
Η απόφαση επικαλείται και το ερευνητικό πρόγραμμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με θέμα “Εντοπισμός κατάλληλης θέσης για δημιουργία λιμένα σκαφών αναψυχής στην ακτή Νέας Μάκρης και διερεύνηση ακτομηχανικών προβλημάτων”. Σύμφωνα με το εν λόγω πρόγραμμα, η προτεινόμενη θέση για χωροθέτηση του λιμένα σκαφών αναψυχής στην ακτή της Ν. Μάκρης βρίσκεται επί της Λ. Ποσειδώνος 650 μ. νοτίως του υφιστάμενου Ναυτικού Ομίλου Ν. Μάκρης.
Διαβάστε ακόμα: Καραμανλής: Το 2022 το μετρό Πειραιά