Αισιόδοξος ότι το 2020 θα αυξηθεί κατά 50%, από 15%-20% που είναι σήμερα, το μερίδιο στην αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων (Rail cargo) σε πανελλαδικό επίπεδο, εμφανίστηκε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Goldair Cargo s.a., Καλλίνικος Καλλίνικος, στη διάρκεια συνάντησής του με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη.
Όπως εξήγησε ο κ. Καλλίνικος η αύξηση ατην τομέα του rail cargo, θα γίνει μεταφέροντας τα φορτία με δικό της τροχαίο υλικό, καθώς μέχρι σήμερα η μεταφορά γίνεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. “Από την 1η Ιανουαρίου του 2020 αυτή τη δουλειά θα την κάνουμε εμείς, μόνοι μας, με δικό μας τροχαίο υλικό, είπε.
Το 2019, σύμφωνα με τον κ. Καλλίνικο, για την Rail Cargo Logistics Goldair (η κοινοπραξία της Goldair Cargo με τους αυστριακούς κρατικούς σιδηροδρόμους), ήταν μια χρονιά μεγάλων εξελίξεων και ανάπτυξης και με βάση το τονάζ που μεταφέρθηκε. Η εταιρεία, κατάφερε και πέτυχε τον στόχο της από την πρώτη χρονιά της δραστηριοποίησής της, δηλαδή να είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός μεταφορέας πετρελαίου και γενικότερα υγρών καυσίμων και πετρελαιοειδών στην Ελλάδα, με περισσότερους από 160.000 μεταφερόμενους τόνους- μεταξύ άλλων – πετρελαίου και pet coke. Σημαντικές είναι και οι ποσότητες ζάχαρης και δημητριακών που μεταφέρθηκαν σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και σε συνδυασμό με ταχύτατους χρόνους παράδοσης (Κροατία -Ελλάδα σε δύο ημέρες), σύμφωνα με τον ίδιο.
Το 2023 ολοκληρώνεται το 5ετές επενδυτικό σχέδιο ύψους 20 εκατ. ευρώ
Στο μεταξύ, το 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί το 5ετές επενδυτικό σχέδιο, ύψους 20 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρεία, και μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τα 5,5 εκατ. ευρώ, είπε ο κ. Καλλίνικος, υπενθυμίζοντας ότι αυτό κινείται σε τρεις άξονες. Αυτοί είναι, ο τομέας της εκπαίδευσης, που απορροφά ποσοστό 10% από το συνολικό κεφάλαιο του επενδυτικού σχεδίου, της επένδυσης σε τροχαίο υλικό (απορροφά το 40%) και της επέκτασης των υποδομών στη Θεσσαλονίκη (απορροφά το 50%).
Συγκεκριμένα, ο κ. Καλλίνικος εξήγησε ότι αρχές του 2020 θα ενταχθούν στο δυναμικό της εταιρείας έξι νέοι εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί (σήμερα ο αριθμός τους ανέρχεται σε πέντε) και όσον αφορά το τροχαίο υλικό, ενώ αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται δρομολόγια με τέσσερις μηχανές έλξης (τρεις πετρελαιοκίνητες και μία ηλεκτροκίνητη), θα προστεθούν άλλες τρεις το 2020 (μία πετρελαιοκίνητη και δύο ηλεκτροκίνητες).
Για το σκέλος της επένδυσης σε υποδομές στην περιοχή της Σίνδου, έξω από τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καλλίνικος επισήμανε ότι αφορά στην κατασκευή νέων αποθηκευτικών χώρων, και διατύπωσε την εκτίμηση ότι «στο πρώτο 6μηνο του 2021 θα έχει ολοκληρωθείτο Project.
Επίσης, για την κοινοπραξία Goldair Cargo – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και το έργο του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, μετά από καθυστέρηση ενός και πλέον χρόνου για την έγκριση της σύμβασης από την Κομισιόν, έχει προχωρήσει ο τρίτος κύκλoς ανταλλαγής ερωτήσεων από την DG Com προς την ΓΑΙΑΟΣΕ και «κατ’ εκτίμηση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του μεγαλύτερου Εμπορευματικού Κέντρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου», επισημαίνεται στο σημερινό σχετικό δελτίο τύπου.
Τονίζεται δε ότι οι μέτοχοι της Θριάσιου Επορευμαστικού Κέντρου, με απόφασή τους στην τελευταία γενική συνέλευση, αποφάσισαν την σταδιακή αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 35 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας την υποχρέωσή τους βάση της σύμβασης παραχώρησης.
Θετικά καταγράφηκαν τα αποτελέσματα για την Goldair Cargo, το 2019, «καθώς η διαφαινόμενη πολιτική σταθερότητα και η άρση των capital controls έδωσαν νέα ώθηση στην αγορά και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και logistics».
Μεταξύ άλλων, όπως επισήμανε, η εταιρεία προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου επενδύσεων, ολοκληρώνοντας την ανέγερση νέων ιδιόκτητων αποθηκευτικών χώρων συνολικής επιφάνειας 10.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής και δρομολογώντας τις εργασίες για την κατασκευή αποθήκης και γραφείων έκτασης 3.000 τ.μ. στο Ηράκλειο Κρήτης, σε ιδιόκτητο οικόπεδο, συνολικής επένδυσης 8 εκατ. ευρώ.
Επίγεια εξυπηρέτηση αεροδρομίων
Το 2019, η Goldair Handling, διατήρησε τo μερίδιο αγοράς της στην Ελλάδα, ενώ κατάφερε να ενισχύσει τα μερίδιά της στη διεθνή αγορά, αλλά και να «πατήσει πόδι» και σε μια ακόμη χώρα, την Ελβετία.
Με στόχο την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της, καθώς και τη διεύρυνση του δικτύου της, ενισχύοντας σημαντικά το προφίλ της στη διεθνή αγορά, υπενθυμίζεται ότι η Goldair Handling κέρδισε τον διαγωνισμό για αποκλειστική παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών με αναπηρία ή/και μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ) στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης σε κοινοπραξία της Goldair με την AAS assistance. «Η έναρξη της εν λόγω λειτουργίας είναι την 1η Ιανουαρίου 2020, με διάρκεια αδειοδότησης πέντε έτη και θα απασχοληθούν περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι», επισήμανε.
Όσον αφορά το πελατολόγιο της, στην Ελλάδα, η Goldair Handling πρόσθεσε νέες συνεργασίες, όπως -μεταξύ άλλων-η Air Europa Cargo, Austrian Airlines (SKU Airport), Get Jet, Oman Air, Saudia & Saudia Cargo, Skyup Airlines ενώ παράλληλα ανανέωσε συμφωνίες με σημαντικούς πελάτες της όπως η Αegean, Aeroflot, American Airlines, Cyprus Airways, Emirates, iFly, Lot, Lufthansa, Novair, Smartlynx, Star air, Sundair, UPS, και η Ural Airlines, Utair, Yamal, «ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας σχέσης με τις προαναφερόμενες αεροπορικές εταιρείες, στην ελληνική αγορά».
Μέχρι το τέλος του 2019, στον επιχειρησιακό τομέα, η Goldair Handling θα εξυπηρετήσει πάνω από 129 χιλιάδες πτήσεις (+1%), βελτιώνοντας σημαντικά τόσο τους δείκτες ασφάλειας αεροσκαφών στην πίστα, όσο και ποιότητας στην εξυπηρέτηση επιβατών.
Από τον εμπορευματικό σταθμό της εταιρείας στον Δ.Α.Α θα διακινηθούν περίπου 51χιλ. τόνοι εμπορευμάτων και ταχυδρομείου, ενώ οι αίθουσες διακεκριμένων επιβατών (Lounges) στον Δ.Α.Α., γνώρισαν υψηλή επισκεψιμότητα (+27%), έναντι του 2018.
Υπενθυμίζεται η υλοποίηση του ετήσιου επενδυτικού πλάνου της εταιρείας, με την ενίσχυση και ανανέωση (ακόμα και την ηλεκτροκίνηση) του επίγειου εξοπλισμού κατά 3,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι η Goldair, που δραστηριοποιείται στην αντιπροσώπευση ξένων αεροπορικών εταιρειών, παρέχει τις υπηρεσίες της σε περισσότερες από 30 αεροπορικές εταιρείες για την μεταφορά επιβατών και πάνω από 15 αεροπορικές εταιρείες για την μεταφορά εμπορευμάτων.