Η φιλοσοφία του να παρκάρουμε, σε όποιο σημείο επιθυμούμε ακόμα και αν πρόκειται για ράμπες ΑμΕΑ, πεζοδρόμια και πλατείες, προκύπτει και από τα στοιχεία της Τροχαίας.
Πιο συγκεκριμένα, το τρίμηνο Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου βεβαιώθηκαν συνολικά 52.024 παραβάσεις και συγκεκριμένα: 9.531 για στάση – στάθμευση σε ράμπα διάβασης ΑμεΑ, σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ και σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ΑμεΑ, 25.833 για στάση – στάθμευση σε πεζοδρόμια, πλατείες και ειδικά ερείσματα που προορίζονται για πεζούς όπως και ποδηλατοδρόμους, 7.331 για στάση – στάθμευση στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων ή πάνω σε αυτούς, 5.818 για στάση – στάθμευση σε διαβάσεις πεζών ή σε απόσταση μικρότερη των πέντε μέτρων από αυτές, 1.861 για κίνηση οχημάτων σε λεωφορειόδρομους, 764 για παράνομη κίνηση σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους και 1.105 για ηχορύπανση από οχήματα.
Το πρόγραμμα της ΕΛ.ΑΣ. σχεδιάστηκε από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, με στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες προσβασιμότητας στις πόλεις, αντιμετωπίζοντας φαινόμενα παραβατικότητας που δυσχεραίνουν την κυκλοφορία πεζών και οδηγών, επηρεάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής τους.
Οι ειδικές δράσεις του προγράμματος θα συνεχιστούν σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα εντάσσονται στην εφαρμογή του ειδικού επιχειρησιακού προγράμματος της Ελληνικής Αστυνομίας «Ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στις πόλεις».
Πάντως, συνεχείς εξορμήσεις για σταθμευμένα αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας, που εμποδίζουν την ομαλή κυκλοφορία των πεζών και τις διαβάσεις αναπήρων, θα πραγματοποιεί σε τακτά χρονικά διαστήματα η Τροχαία, ενόψει των εορτών, ενώ έχουν επιστρατευτεί και οι γερανοί για απομάκρυνση οχημάτων.
Τι λένε οι ειδικοί
Όπως εξηγεί στο economix.gr ο πρώην οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης Αναστάσιος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), είναι σημαντικό οι οδηγοί να καταλάβουν πως το τιμόνι δεν είναι παιχνίδι, να σέβονται την ζωή τους και την οικογένεια τους που θα «αφήσουν μόνους καθώς κινούνται στους δρόμους σαν να μην υπάρχει κανένας άλλος». Παράλληλα, η ρίζα του κακού ξεκινά από πολύ νωρίς, ενώ ακόμα και ο τρόπος εξέτασης για την έκδοση διπλώματος για όλες τις κατηγορίες είναι λάθος. «Οι οδηγοί εξετάζονται για παράδειγμα στο παρκάρισμα, στο οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να προκληθεί ατύχημα και την οπισθογωνία που απαγορεύεται από τον ΚΟΚ. Η οδήγηση είναι θέμα παιδείας, πρέπει από μικρό το παιδί να πάρει σωστά μαθήματα από την οικογένεια του και έπειτα από την οδική αγωγή που μόλις πέρσι ξεκίνησε στα σχολεία» τονίζει.
Αφαίρεση της άδειας διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα σε συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια, είναι μερικά από όσα εξετάζουν οι ομάδες εργασίας του υπουργείου Μεταφορών.
Έχοντας ως στόχο το υπουργείο να μειώσει τα ατυχήματα στους δρόμους, εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων, ένα συνολικό σχέδιο έτσι ώστε να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς. Κατά τις ίδιες πηγές, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κλπ), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό. Δεδομένο θεωρείται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό – ώστε οι παραβάτες να «σκεφτούν 2 φορές αν πράγματι χρειάζεται να παραβιάσουν τον ΚΟΚ». Ταυτόχρονα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια), ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.