Πάντως, η ΣΤΑΣΥ, στην σχετική της ανακοίνωση είχε παρακαλέσει τους κατοίκους και επισκέπτες των περιοχών της επέκτασης να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να διευκολύνουν τη διέλευση των οχημάτων, προκειμένου η δοκιμαστική λειτουργία να ολοκληρωθεί επιτυχώς και να αρχίσει η εμπορική λειτουργία το συντομότερο δυνατόν.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, (τα οχήματα των Γραμμών 3 «Θουκυδίδης» (Ασκληπιείο Βούλας – Σ.Ε.Φ.) και 4 «Αριστοτέλης» (Κασομούλη – Σ.Ε.Φ.) μετά τη στάση «Νέο Φάληρο» θα κατευθύνονται προς τη στάση «Γήπεδο Καραϊσκάκη» (αντί Σ.Ε.Φ.), όπου και θα αποβιβάζουν τους επιβάτες.
Οι αποβιβαζόμενοι μέσω της υπόγειας διάβασης θα κατευθύνονται είτε αριστερά προς το σταθμό «Φάληρο» της Γραμμής 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) και το Γήπεδο Καραϊσκάκη, είτε δεξιά προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Στη στάση «Γήπεδο Καραϊσκάκη» τα οχήματα δεν θα παραλαμβάνουν επιβάτες και θα συνεχίζουν κενά, κινούμενα στην επέκταση της γραμμής προς Πειραιά, ενώ επιστρέφοντας στη στάση «Σ.Ε.Φ.» θα παραλαμβάνουν επιβάτες με προορισμό τις στάσεις «Ασκληπιείο Βούλας» και «Κασομούλη».
Το τραμ του Πειραιά, που έχει ταλαιπωρήσει επί χρόνια τους κατοίκους της πόλης, ενώ το περίμεναν εντός του καλοκαιριού να λειτουργήσει, διάφοροι λόγοι και ένας ακόμα που προστέθηκε από τον πρόσφατο σεισμό καθώς προκάλεσε ένα μικρό ρήγμα στην οδό Μικράς Ασίας, καθυστερούσαν το τελικό δοκιμαστικό δρομολόγιο και κατ’ επέκταση την παράδοσή του στην κυκλοφορία.
Ειδικότερα, για πολλούς θυμίζει κακόγουστο ανέκδοτο, δεδομένου ότι το έργο μετράει σχεδόν 7 χρόνια για μόλις 5,5χλμ μονής επιφανειακής γραμμής.
Το πρώτο και σημαντικότερο πρόβλημα καθυστέρησης, είναι η Ανάπλαση Φαλήρου που είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Ανάμεσα στα έργα, είναι και η μετακίνηση της γραμμής του τραμ. Σύμφωνα με πληροφορίες, προς το παρόν τα συγκεκριμένα έργα δεν έχουν ξεκινήσει. Μόλις αυτό γίνει θα χρειαστεί η διακοπή των δρομολογίων από το ύψος του Μοσχάτου μέχρι τη στάση Αγία Σκέπη στο Φλοίσβο, πράγμα που σημαίνει ότι τα δρομολόγια του τραμ θα συρρικνωθούν ακόμα περισσότερο.
Σημειώνεται ότι εκτός λειτουργίας είναι ήδη και το τμήμα Νέος Κόσμος – Σύνταγμα λόγω των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν στην κοίτη του Ιλισού. Ετσι, πρακτικά το μόνο κομμάτι που λειτουργεί κανονικά και πλήρως είναι εκείνο της Βούλας.
Παράλληλα, ζήτημα είναι και η έλλειψη συρμών. Εδώ και περίπου ένα χρόνο, έχει υπογραφεί μεταξύ της Αττικό Μετρό και της Alstom η σύμβαση προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ που θα καλύψουν την επέκταση του δικτύου προς Πειραιά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών της εταιρείας, ο πρώτος συρμός τραμ θα έρθει στα τέλη καλοκαιριού του 2020 και θα ολοκληρωθεί έξι μήνες αργότερα με μαζική αποστολή του τροχαίου υλικού.