Τα νέα αυξημένα τιμολόγια της ΔΕΗ έως 20% από τις αρχές του Σεπτεμβρίου διώχνουν πελάτες προς του ιδιώτες παρόχους ενέργειας, που προσφέρουν πιο ελκυστικά τιμολόγια.
Στους οικιακούς καταναλωτές το μερίδιο αγοράς της, έπεσε κάτω από το 70% και συγκεκριμένα στο 69,75% τον Οκτώβριο από 71,77 τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας πτώση 2,02% που να σημειωθεί μεταφράζεται σε περισσότερους από 100.000 καταναλωτές.
Στο ενδεχόμενο να συνεχιστεί η πτώση των μεριδίων αγοράς στους οικιακούς καταναλωτές, πιθανόν να λειτουργήσει θετικά για την επιχείρηση, καθώς θα αγοράζει λιγότερες ποσότητες ρεύματος για να καλύψει τις ανάγκες της.
Τα στοιχεία του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, που ανακοινώνονται από το Χρηματιστήριο Ενέργειας, θα αναδείξουν πώς αντέδρασαν οι καταναλωτές στην ενίσχυση των τιμολογίων ρεύματος της κρατικής επιχείρησης.
Στελέχη της αγοράς ενέργειας θεωρούν ότι η πελατειακή βάση της ΔΕΗ πρέπει να υποχωρήσει στο 50%, όσο είναι και η παραγωγή της σε ενέργεια.
Ωστόσο, οι πελάτες της Μέσης Τάσης, εκεί που χτυπά η καρδιά της αγοράς ενέργειας, καθώς πρόκειται για επιχειρήσεις με υψηλές καταναλώσεις ρεύματος, η ΔΕΗ χάνει τον έναν πελάτη μετά τον άλλον, διότι τα τιμολόγια της είναι υψηλότερα κατά 0,015 ευρώ ανά Kwh, και διαμορφώνονται πάνω από τα 0,085 ευρώ ανά Kwh σε σχέση με τους ιδιώτες.
Στην κατηγορία της Μέσης Τάσης είναι οι βιοτεχνίες, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τα εμπορικά κέντρα και άλλες ενεργοβόρες μονάδες, που δεν μπορούν να ενταχθούν στην Υψηλή Τάση, που το μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ ανέρχεται στο 97%, καθώς πρόκειται για 10 ισχυρές βιομηχανίες της χώρας.
Η ΔΕΗ, στα αποτελέσματα του εννεαμηνου του 2019 παρουσίασε μερίδιο αγοράς στο 45,6% στη Μέση Τάση από 60,5% που ήταν στα τέλη Σεπτεμβρίου 2018. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Δεκέμβριο του 2018 ήταν στο 68% και 71% τον αντίστοιχο μήνα του 2017.Δηλαδή σε διάστημα 9 μηνών το μερίδιο της υποχώρησε κατά 32%.
Οι επιχειρήσεις της Μέσης Τάσης είναι οι καλύτεροι πελάτες των προμηθευτών της αγοράς ενέργειας, διότι πληρώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος ανά μήνα και, το κυριότερο, δεν αφήνουν χρέη στις εταιρείες, διότι κινδυνεύουν με διακοπή ρεύματος. Οι διοικήσεις των επιχειρήσεων, φροντίζουν να πληρώνουν πρώτα το λογαριασμό ρεύματος και μετά τα υπόλοιπα έξοδα.
Ανάμεσα στις επιχειρήσεις που εγκατέλειψαν τη ΔΕΗ είναι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς διαθέτουν σημαντικό αριθμό καταστημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος Μασούτη, με 331 καταστήματα, μετά την αύξηση τιμολογίων της ΔΕΗ, μετακινήθηκε σε άλλο ιδιώτη πάροχο με σκοπό να μειώσει το κόστος ενέργειας έως 25%. Πλέον, για την επιχείρηση τα έξοδα για ρεύμα θα μειωθούν πάνω από 300.000 ευρώ το χρόνο.
Η πελατεία της ΔΕΗ στη Μέση Τάση επικεντρώνεται πλέον σε μονάδες του Δημόσιου Τομέα, οι οποίοι όταν προπληρώνουν την κατανάλωση ρεύματος έχουν έκπτωση κατά 6% στο τιμολόγιο. Πρόκειται για νομοθετική παρέμβαση επι κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για να ενισχύσει τα έσοδά της.
Στην περίπτωση που οι κρατικές υπηρεσίες υποχρεωθούν να κάνουν διαγωνισμούς για επιλογή παρόχου, η ΔΕΗ θα βρεθεί σε δύσκολη θέση, καθώς δεν θα μπορεί να δώσει ανταγωνιστικά τιμολόγια ρεύματος σε σχέση με τους ιδιώτες παρόχους.