Εγκρίθηκε ο διορισμός της νέας ηγεσίας της ΥΠΑ
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλάει κατά τη διάρκεια παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου, Αθήνα, Τρίτη 09 Ιουλίου 2019.
Εγκρίθηκε ο διορισμός της νέας ηγεσίας της ΥΠΑΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ ΜΠΕ/ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ

Το ποσό των 450 εκατ. ευρώ αναμένεται να δοθεί το επόμενο διάστημα σε Περιφέρειες και Δήμους, προκειμένου να γίνουν έργα κατάλληλα για οδική ασφάλεια. Όπως σημείωσε στο economix.gr, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, πρόκειται να υπογραφεί σε δύο μήνες το σχετικό δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και έπειτα μέρος των χρημάτων να χρησιμοποιηθεί για διαγραμμίσεις, προστατευτικά, φωτισμό κ.α.. Σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους ο υπουργός, επανέλαβε ότι το ΥΠΟΜΕ έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για το Πάτρα – Πύργος, τον Ε65 και τον ΒΟΑΚ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το Συμβούλιο της Επικρατείας έβαλε τέλος στον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια κατόπιν προσφυγής της μειοδότριας Κοινοπραξίας. 

Ειδικότερα, η είδηση πως θα εφαρμοστούν ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια στους αυτοκινητόδρομους της χώρας είχε φέρει ποικίλες αντιδράσεις δεδομένου ότι για να μπορέσει να εφαρμοστεί το νέο σύστημα θα έπρεπε να τροποποιηθούν στο σύνολο τους οι συμβάσεις παραχώρησης αλλά και να επανεγκριθούν αφενός από τις τράπεζες και αφετέρου, από τις αρμόδιες διευθύνσεις της Κομισιόν. Ωστόσο, για τους καλά γνωρίζοντες, το σχέδιο ήταν από την αρχή δύσκολο να ευδοκιμήσει. 

Σε αυτή την φάση, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, θα γίνει διαλειτουργικότητα των διοδίων, πράγμα που σημαίνει ότι σε περίπου 6 μήνες θα βγει καινούριος διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια και οι οδηγοί θα μπορούν να κινούνται με έναν ηλεκτρονικό πομποδέκτη στους αυτοκινητόδρομους της χώρας και να χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που διανύουν. Αρχικά μάλιστα, το μοντέλο θα εφαρμοστεί σε έναν αυτοκινητόδρομο πιλοτικά ενώ εκτιμάται ότι σε περίπου δυο χρόνια από την στιγμή που θα δημοσιευτεί, θα μπορεί να εφαρμοστεί το νέο σύστημα. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο θα παίξει το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής καθώς βρέθηκε ο τρόπος που θα διασυνδεθούν τα διόδια, ώστε να χρησιμοποιείται το ίδιο e – pass σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής Οδού.

Αναφορικά με το Πάτρα – Πύργος, ο υπουργός τόνισε πως η κυβέρνηση έχει επιδοθεί σε έναν… αγώνα δρόμου, προσπαθώντας να βρει λύση και να διασώσει την Ευρωπαϊκή Χρηματοδότηση του Έργου καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 διαφορετικά δεν θα χρηματοδοτηθεί. Ένα από τα σενάρια που εξετάζεται είναι η Ολυμπία Οδός να το αναλάβει και να συμμετάσχει το Κράτος. Όπως ειδικά ανέφερε, «η πιο συμφέρουσα λύση από τις τρεις που υπάρχουν είναι να ενσωματωθεί η Πατρών- Πύργου στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού γιατί πέραν των άλλων θα ολοκληρωθεί μέσα σε 30 μήνες. Εμείς, περιμένουμε την απόφαση της ΕΕ δεδομένου ότι έχουμε ενημερώσει την Επίτροπο Μεταφορών και για τις τρεις λύσεις που υπάρχουν. Οι άλλες δύο είναι: Νέος διαγωνισμός για ενιαίο έργο ή κατάτμηση σε τέσσερα ζευγάρια εταιρειών».

Αντίστοιχα, σε περίπου τρεις μήνες θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για τον ΒΟΑΚ αλλά αυτή την στιγμή υπάρχουν προβλήματα χρηματοδότησης. «Μελετάμε από την αρχή τα σχέδια και όλα τα δεδομένα για τον ΒΟΑΚ καθώς δεν βρήκαμε τίποτα» είπε χαρακτηριστικά.

Για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι θα πρέπει να «αποφασίσουμε πρώτα τι θα κάνουμε με το λιμάνι του Λαυρίου για να ξεκαθαριστεί και αν είναι βιώσιμο το έργο των επεκτάσεων δεδομένου ότι το κόστος της επεκτάσεων αυτών προς Λαύριο και Ραφήνα φτάνει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς, είπε, θα συστήσουμε επιτροπή αρμοδίων επιστημόνων για να μας υποβάλει σχετικό πόρισμα».

Όσον αφορά την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, εξήγησε ότι ίδιος είναι θετικός αλλά θα πρέπει να «προχωρήσουμε με προσοχή διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου».