PLATINUM ΧΟΡΗΓΟΣ
Smart City
Smart CityΠηγή Εικόνας: Photo by Pixabay from Pexels

Κίνητρα για την αγορά λιγότερων ρυπογόνων αυτοκινήτων θα πέσουν στην εγχώρια αγορά. Στέλεχος του υπουργείου Περιβάλλοντος σε εκδήλωση του ΙΟΒΕ με θέμα «ο ρόλος των οχημάτων χαμηλών εκπομπών στις οδικές μεταφορές», αποκάλυψε ότι έρχεται νομοσχέδιο που προβλέπει τρείς πυλώνες κινήτρων που θα συμβάλλουν στην αγορά πιο καθαρών αυτοκινήτων.

Ανάμεσα στα κίνητρα που θα δοθούν θα είναι ο ΦΠΑ και το τέλος ταξινόμησης. Το πακέτο θα αφορά τα εταιρικά και επαγγελματικά και αυτοκίνητα.

Τα θετικά μέτρα θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις ενοικίασης και στις εταιρείες Leasing. Ανέφερε ότι τα δύο συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών διαμορφώνουν τις διατάξεις του νομοσχεδίου που θα κατατεθούν μαζί με το φορολογικό νομοσχέδιο προς τα τέλη Νοεμβρίου. Πηγή του υπουργείου Οικονομικών Απόστολο υποστηρίζει ότι στα κίνητρα θα περιλαμβάνουν και τα φυσικά πρόσωπα. Οι διατάξεις το νομοσχεδίου θα τεθούν σε διαβούλευση σε τρείς με τέσσερις εβδομάδες.

Πάντως στελέχη του Συνδέσμου Εισαγωγέων που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση έβαλαν ως θέμα και την απόσυρση, άτι που όμως σήμερα η κυβέρνηση δεν συζητά. Επίσης έθεσαν το ζήτημα της αντικατάστασης των καταλυτών που έχουν ολοκληρώσει το όριο ζωής τους.

Η μελέτη του ΙΟΒΕ και τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν επιβάλλουν την υλοποίηση μέτρων για την αντικατάσταση των ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Πιο αναλυτικά, οι μεταφορές και η χρήση του ΙΧ συμμετέχουν με ποσοστό 24,8% στη εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη ρυπογόνο κατηγορία μετά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας εξαιτίας του λιγνίτη που φθάνει στο 58,1%. Τα ποσοστά στην ΕΕ των 28 είναι 27,6% και 41,6% , αντίστοιχα.

Η ΕΕ έχει ορίσει ότι για την Ελλάδα ότι από τον Μάρτιο του 2018 θα πρέπει να έχει μειωθεί στα 95g CO2/km ανά αυτοκίνητο. Η χώρα μας διαθέτει τον πιο γερασμένο στόλο και 4 στα 10 αυτοκίνητα είναι παλαιάς τεχνολογίας, καθώς έχουν συμπληρώσει 20 χρόνια ζωής. Μόνο 1 στα 10 αυτοκίνητα έχει τις προδιαγραφές κινητήρων euro 5 και euro 6. Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) ή πουλήθηκαν μόλις 87 το 2018 έναντι 50 το 2017 σημειώνοντας αύξηση 74%.

Το ΙΟΒΕ προτρέπει την κυβέρνηση να υιοθετήσει πρόγραμμα επιδότησης αγοράς αυτοκινήτου δίνοντας 3.000 ευρώ. Το δημοσιονομικό κόστος στην πρώτη χρονιά εφαρμογής θα είναι 22 εκατ. ευρώ Για τα επόμενα 4 χρόνια το κόστος ανά έτος θα κυμαίνεται από 31εκατ. ευρώ έως 66,5 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη πρόταση του ΙΟΒΕ είναι η επιδότηση να ανέλθει σε 7.500 ευρώ Το δημοσιονομικό κόστος αυξάνεται κατακόρυφα ανά έτος εφαρμογής. Τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του μέτρου το δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται στα 63 εκατ. ευρώ και στο πέμπτο έτος εφαρμογής του το κόστος εκτοξεύεται στα 331 εκατ. ευρώ.