Πλατεία, Θεσσαλονίκη
Πλατεία, Θεσσαλονίκη

«Προφανώς χρειαζόμαστε αστικά λεωφορεία χθες και είμαστε ανοικτοί σε κάθε βοήθεια και συνδρομή», επισήμανε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, υπογραμμίζοντας ότι «σήμερα, στην 62η ημέρα από την ανάληψη των καθηκόντων μου μπορώ να πω ότι αναλάβαμε έναν οργανισμό με μόλις 213 οχήματα και υπό κατάρρευση, για να μην πω ότι κατέρρευσε».

Μιλώντας από το βήμα της ημερίδας που διοργάνωσε σήμερα στη Θεσσαλονίκη η «ΜτΚ» και το makthes.gr, με τίτλο «Σχέδιο Θεσσαλονίκης», ο κ. Σκόδρας επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη για να καλύψει τις ανάγκες της χρειάζεται να κυκλοφορούν 497 αστικά λεωφορεία τουλάχιστον και υπενθύμισε ότι «με την ανάθεση μέρους τους συγκοινωνιακού έργου του οργανισμού στα ΚΤΕΛ, εκτιμώ ότι από τον Ιανουάριο οι πολίτες θα βιώσουν μεγάλη διαφορά στη χρήση των αστικών λεωφορείων».

Κατά την ομιλία του ο κ. Σκόδρας αναφέρθηκε στην μεγάλη έλλειψη χρημάτων του ΟΑΣΘ για την ανάληψη αναγκαίων δράσεων και σημείωσε, «μόνο οι οφειλές του οργανισμού για ΦΠΑ προς το δημόσιο φτάνουν τα 21,5 εκατ. ευρώ, η εισιτηροδιαφυγή είχε καταστεί κανόνας το προηγούμενο διάστημα και τα χρέη του οργανισμού προς προμηθευτές παραμένουν υπαρκτά και μεγάλα».

Στο πλαίσιο αυτό, επανέλαβε την πρόθεση της διοίκησης του οργανισμού να εντείνει τους ελέγχους εντός των αστικών λεωφορείων και είπε χαρακτηριστικά «τις τελευταίες 62 ημέρες κάναμε τέσσερις φορές περισσότερους ελέγχους από όσους έγιναν το προηγούμενο οκτάμηνο», σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Σημείωσε ότι μέχρι τις 31/12 ο ΟΑΣΘ χρειάζεται 30 εκατ. ευρώ για τις λειτουργικές του δαπάνες και τόνισε ότι το 24% του κόστους λειτουργίας του οργανισμού, αφορά σε καύσιμα.

Προανήγγειλε ότι την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου θα αποκατασταθεί η τηλεματική και υπενθυμίζοντας ότι στις 4/12 ο ΟΑΣΘ θα πάψει να υφίσταται, ο ίδιος κάλεσε να γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, τονίζοντας ότι με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο ο ΟΑΣΘ εκπνέει 3 Δεκεμβρίου του 2019.

Γιατί πληρώνουμε διόδια στην Εγνατία οδό

Το «παρών» της Εγνατίας οδού ΑΕ στο νέο σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, υπογράμμισε ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, μιλώντας από το βήμα της ημερίδας, χαρακτηρίζοντας την εταιρεία ως ένα βασικό asset της εθνικής οικονομίας.

Τόνισε ότι η Εγνατία οδός ΑΕ αναλαμβάνει το νέο της ρόλο ως αναπτυξιακό εργαλείο της Μακεδονίας και ολόκληρης της χώρας, και δήλωσε ότι «η Θεσσαλονίκη δεν είναι μια τυχαία πόλη. Είναι η πρωτεύουσα της Μακεδονίας, θέλει και διεκδικεί να είναι η πρωταγωνίστρια στα Βαλκάνια».

Ο κ. Κωνσταντόπουλος παρουσίασε όλα τα έργα της Εγνατία Οδού Α.Ε που είναι σε εξέλιξη στη Βόρειο Ελλάδα και στα νησιά, όπως και τις δράσεις που αναλαμβάνει, τις υπηρεσίες λειτουργίας και συντήρησης που διαθέτει, τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας και τις συνθήκες οδικής ασφαλείας. «Για αυτό πληρώνουμε διόδια στην Εγνατία Οδό Α.Ε», επισήμανε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας: «για να γίνουν όλα τα προαναφερόμενα. Για να είναι η Εγνατία οδός ένας δρόμος ασφαλείας, να μπορεί να συντηρηθεί και να υπάρχει. Να είναι κόμβος πραγματικός που θέλει να λέγεται πρωτεύουσα των Βαλκανίων».