Τεχνική Οδηγία σχετικά με τον σχεδιασμό του κυκλοφοριακού χώρου στο οδικό περιβάλλον, πρόκειται να συντάξει σε περίπου 10 μήνες Ομάδα Εργασίας που συστάθηκε από το υπουργείο Μεταφορών.
Με δεδομένο ότι έχει τεθεί σε ισχύ ο νόμος για τα Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), δίνεται παράλληλα η ευκαιρία στους ΟΤΑ της χώρας να διεκδικήσουν χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την εφαρμογή ανάλογων σχεδίων. Ήδη, περίπου 165 Δήμοι έχουν ενταχθεί στο Πράσινο Ταμείο για την εκπόνηση σχετικών μελετών.
Όπως σημειώνεται στην Απόφαση που αναρτήθηκε στην Διαύγεια «στην Ελλάδα όλα τα αναφερόμενα είναι καινούριες μορφές σχεδιασμού, μη εφαρμοσμένες και δοκιμασμένες στην ελληνική πραγματικότητα. Δεδομένης της έλλειψης εκπαίδευσης και εμπειρίας πάνω στο αντικείμενο, τις απαιτήσεις και τα πιθανά προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, αλλά και της έλλειψης συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών για τον σχεδιασμό δράσεων για την αστική κινητικότητα, είναι απολύτως αναγκαία η συγκρότηση Ομάδας Εργασίας για τη σύνταξη Τεχνικής Οδηγίας σχετικά με τον σχεδιασμό του κυκλοφοριακού χώρου στο οδικό περιβάλλον, με απώτερο στόχο τη δημιουργία συνθηκών ασφαλούς και αρμονικής συνύπαρξης πεζών και οχημάτων».
Η Ομάδα αναμένεται να διερευνήσει τους πιθανούς τρόπους οργάνωσης του οδικού δικτύου προκειμένου να επιτευχθούν συνθήκες βιώσιμης κινητικότητας, καθώς και ασφαλούς και λειτουργικής αξιοποίησης του οδικού χώρου για όλους τους χρήστες του, τις προϋποθέσεις διαμόρφωσης ενιαίου κυκλοφοριακού χώρου (shared space) και θα καταγράψει τις βασικές αρχές της αντίστοιχης μελέτης και τα περαιτέρω απαιτούμενα στοιχεία συνολικής επιφανειακής διαμόρφωσης του οδικού χώρου.
Στα διαδικαστικά, καθώς αποτελείται κυρίως από υπηρεσιακούς παράγοντες, η Ομάδα θα συνεδριάζει εντός ωραρίου εργασίας με μέριμνα της προέδρου. Εφόσον κριθεί απαραίτητο, μπορεί να πραγματοποιηθεί διαβούλευση της Τεχνικής Οδηγίας με λοιπούς φορείς που πιθανόν εμπλέκονται ή μπορούν να παράσχουν κρίσιμη πληροφόρηση.
Το τελικό κείμενο της Τεχνικής Οδηγίας θα ολοκληρωθεί σε 10 μήνες από την υπογραφή της Απόφασης και θα παραλειφθεί από τη Δ/νση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία και θα αναλάβει τη διαδικασία θεσμοθέτησης της.
Η ομάδα αποτελείται από τους:
1)Χατζοπούλου Μανιώ, Π.Ε. Μηχανικός με Α΄ βαθμό, Προϊσταμένη του Τμήματος Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Μητρώου Οδικών Υποδομών της Δ/νσης Οδικών Υποδομών (Δ13) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου, ως Πρόεδρος της Ομάδας.
2)Πανταγάκη Ιωάννα, Π.Ε. Μηχανικός με Α΄ βαθμό, υπάλληλος του Τμήματος Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Μητρώου Οδικών Υποδομών της Δ/νσης Οδικών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου.
3)Σταυροπούλου Ευαγγελία, Π.Ε. Μηχανικός με Α΄ βαθμό, Προϊσταμένη του Τμήματος Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Δ/νσης Ανάπτυξης Μεταφορών (Δ29) της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου.
4)Χρονόπουλος Γεώργιος, Π.Ε. Μηχανικός με Α΄ βαθμό, Υπάλληλος του Τμήματος Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Μεταφορών της Δ/νσης Ανάπτυξης Μεταφορών (Δ29) της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου.
5)Ψαριανός Βασίλειος, Τοπογράφος Μηχανικός, Καθηγητής ΕΜΠ Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών, Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης, Δ/ντης του εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής, ως Αναπληρωτής Πρόεδρος της Ομάδας.
6)Σερράος Κωνσταντίνος, Αρχιτέκτων Μηχανικός, Πολεοδόμος, Καθηγητής ΕΜΠ Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας.
Υπενθυμίζεται ότι σε περίπου τέσσερις μήνες αναμένεται να κατατεθεί το νομοθετικό πλαίσιο για τα μικροοχήματα, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια και τα skate rollers, το οποίο θα προβλέπει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση τους, στις πόλεις. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογλου για τα μέτρα ενσωμάτωσης κοινόχρηστων αυτοηλεκτροκινούμενων πατινιών στις ελληνικές πόλεις.
Στην Ελλάδα, δραστηριοποιούνται ήδη δραστήρια δύο εταιρείες – και προγραμματίζουν να αναπτυχθούν και άλλες, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς – οι οποίες υποστηρίζουν πως σε γενικές γραμμές οι πολίτες ανταποκρίνονται σημαντικά, καθώς παρέχουν με μικρό κόστος κοντινές μετακινήσεις φιλικές προς το περιβάλλον.