Νέες λύσεις για την αντιμετώπιση των στρατηγικών κακοπληρωτών της ΔΕΗ αναζητούνται από όλες τις πλευρές προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη ροή κεφαλαίου στα ταμεία της επιχείρησης. Η ΔΕΗ δεν βρίσκεται πλέον στη ζώνη επικινδυνότητας ούτε αντιμετωπίζει το σενάριο να κριθεί μη βιώσιμη, αλλά η αποκατάσταση της αξιοπιστίας της είναι ένα θέμα που προέχει και περνά μέσα από την αντιμετώπιση του ζητήματος.
Το θέμα των στρατηγικών κακοπληρωτών ετέθη και από τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη, που σημείωσε ότι «τα μισά από αυτά που οφείλονται στην επιχείρηση τα χρωστούν μόλις 60.000 συμπολίτες μας». Από εκεί και πέρα, ο υπουργός ξεκαθάρισε πως, σε ό,τι αφορά στους φτωχότερους, υπήρχε και θα εξακολουθήσει να υπάρχει το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο έτσι «ώστε να έχουν ειδική μεταχείριση, όπως αρμόζει να έχουν».
Το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος έγινε εντός την προηγούμενης εβδομάδας, όταν και αποφασίστηκε να πέσει «μαύρο» σε 30.000 οφειλέτες της επιχείρησης. Όπως είχε ξεκαθαριστεί τότε, οι στρατηγικοί κακοπληρωτές που αντιμετωπίστηκαν μ’ αυτόν τον τρόπο, ήταν πελάτες που δεν αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα αλλά αυτή αποτελεί μία πάγια τακτική τους απέναντι στη ΔΕΗ. Μάλιστα, είχε διευκρινιστεί από πλευράς ηγεσίας του ΥΠΕΝ ότι, αν διαπιστωθεί περίπτωση όπου κόβεται το ρεύμα σε πελάτη που βρίσκεται σε οικονομική δυσχέρεια, τότε το πρόβλημα θα αποκατασταθεί αμέσως. Παράλληλα το Υπουργείο και η ΔΕΗ ξεκίνησαν νέα περίοδο και μηχανισμό ένταξης σε διακανονισμό οφειλής, για όσους θέλουν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους.
Σε κάθε περίπτωση, το μέτρο δεν έπιασε προ εκπλήξεως τους πελάτες με οφειλές απέναντι στη ΔΕΗ, καθώς είχε προαναγγελθεί από τον πρόεδρο της ΔΕΗ, Γ. Στάσση, που είχε ξεκαθαρίσει ότι αποτελεί προτεραιότητα της επιχείρησης η αντιμετώπιση των στρατηγικών κακοπληρωτών, σημειώνοντας πως έχει δοθεί σχετική εντολή στον ΔΕΔΔΗΕ και η οποία αναμένεται να εφαρμοστεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Πέρα από το «μαύρο» στους κακοπληρωτές, ένα άλλο σενάριο που είχε τεθεί υπό διαβούλευση ήταν η δημιουργία ενός «Τειρεσία» για τους πελάτες της επιχείρησης. Ειδικότερα, το μέτρο αποσκοπεί στη διαμόρφωση ενός καταλόγου που θα εμποδίζει τις μετακινήσεις των πελατών από τον έναν πάροχο στον άλλον, αποτρέποντας έτσι τα «φέσια» στις επιχειρήσεις. Το πλαίσιο θα διαμορφωθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και το ΥΠΕΝ ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και «πριμ» για τους πελάτες της επιχείρησης που ανταποκρίνονται πλήρως στις υποχρεώσεις τους.
Σημειώνεται ότι, κατά διαστήματα, έχουν τεθεί επί τάπητος και σενάρια για νομοθετικές ρυθμίσεις της ΡΑΕ αναφορικά με το ίδιο ζήτημα καθώς και για πώληση πελατολογίου σε ανταγωνίστριες εταιρείες με γεωγραφικά κριτήρια, έτσι ώστε να λυθεί και μέρος του προβλήματος των στρατηγικών κακοπληρωτών.