Παράδοση πετρελαίου θέρμανσης (φώτο αρχείου)
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στο 1,02 ευρώ το λίτρο αναμενεται να διαμορφωθεί – με τα σημερινά δεδομένα των διεθνών τιμών και της ισοτιμίας του δολαρίου – η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης που θα διατίθεται στην αγορά από τις 15 Οκτωβρίου.

Την εκτίμηση  αυτή έκανε ο Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους για τα θέματα του κλάδου.

«Στις Κασσάνδρες χτες που λένε ότι θα πάει στα ύψη το πετρέλαιο θέρμανσης ενημερώνουμε ότι, με βάση τα σημερινά δεδομένα, η τιμή θα είναι  κατά 11% χαμηλότερη σε σχέση με την τιμή που ξεκίνησε πέρυσι να διατίθεται – και 10% από αυτή που τελείωσε. Η τιμή θα είναι  στο 1,02 ευρώ από 1.146 στην αρχή της σεζόν και 1,50 στο τέλος της», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα ο κ. Αληγιζάκης σημείωσε ότι παρόλο που πέρυσι η αγορά έδειξε λόγω καιρού να ανακάμπτει (αύξηση 20% στο πετρέλαιο θέρμανσης), η ζήτηση σε σχέση με πριν την κρίση έχει μειωθεί κατά 70%. Όπως είπε η διασφάλιση αυξημένων πόρων για το επίδομα θέρμανσης και χαλάρωσης των κριτηρίων για την ένταξη νοικοκυριών στο καθεστώς επιδότησης μπορεί να δώσει ανάσα ζωής στην αγορά. Επιπλέον για το πετρέλαιο θέρμανσης ο κ. Αληγιζάκης ζήτησε να μπει και στο καθεστώς του μεταφορικού ισοδυνάμου.

Αναφερόμενος μάλιστα στο ίδιο θέμα ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Ρομπέρτο Καραχάνας ζήτησε από την κυβέρνηση διπλασιασμό των διαθέσιμων κονδυλίων  (πέρυσι ήταν στα 57 εκατομμύρια ευρώ) και άρση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και κριτηρίων μέχρι το όριο οικογενειακού εισοδήματος των 50.000 ευρώ. Μια τέτοια κίνηση, όπως τόνισε ο κ. Καραχάνας, θα διασφαλίσει έσοδα για το κράτος, θα προστατέψει το περιβάλλον από την αιθάλη λόγω καύσεων άλλων υλικών και θα διασφαλίσει θέσεις εργασίας στον κλάδο, που μαστίζεται από την ύφεση και την παραβατικότητα. Σημειώνεται ότι η αγορά έχει χάσει το 50% ενώ πλέον τα πρατήρια είναι κοντά στα 4.500 από 7.000 που ήταν προ κρίσης.

Σε σχέση με τα θέματα της παραβατικότητας ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ για άλλη μια φορά έθεσε το ζήτημα των ελέγχων και της ολοκλήρωσης του συστήματος εισροών – εκροών, αλλά και ενίσχυσης των ΚΕΔΑΚ. Ειδικά για το σύστημα εισροών – εκροών έκανε λόγο για σημαντικά κενά που το καθιστούν μη λειτουργικό, 10 χρόνια μετά την εισαγωγή του.  Όπως τόνισε «τον Απρίλη του 2019 ο νόμος προέβλεψε  ότι θα πρέπει να περιμένουμε το τέλος του 2021 για πλήρη εφαρμογή. Ποιος μπορεί να περιμένει;». Ανέφερε, δε, ότι ακόμη εκκρεμεί η έκδοση μιας σειράς ΥΑ και ΚΥΑ για να γίνει το σύστημα λειτουργικό. «Το σύστημα δε λειτουργεί ικανοποιητικά και αυτό αφορά τον τρόπο αποστολής και τη διασταύρωση στοιχείων. Δεν μπορεί να διασταυρωθεί ό,τι στέλνουν οι πρατηριούχοι με τιμολόγια εταιριών γιατί εκκρεμεί η ΚΥΑ κι επίσης δεν υπάρχει προσωπικό στην ΓΓΠΣ ενώ και και το λογισμικό έχει θέματα. Εκκρεμεί, επίσης, η ΚΥΑ για GPS σε βυτιοφόρα» τόνισε ο κ. Αληγιζάκης.