Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, ότι και η ευρωπαϊκή πλευρά πιέζει προς την κατεύθυνση της ολοκλήρωσης ολόκληρου του έργου ως κοινού ενδιαφέροντος (PCI) προτάσσοντας ως βασικό επιχείρημα την παροχή χρηματοδότησης που θα κινείται περί τα 350 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι τη δυσαρέσκειά του έχει εκφράσει και ο επίτροπος Ενέργειας, Μιγκέλ Αριάς Κανιέτε.
Στην αρχική απόφαση για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική μέσω της «Αριάδνης» φαίνεται να επιμένει η ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας. Παρά και τις επίσημες ανακοινώσεις της Παρασκευής, Αθήνα και Βρυξέλλες αποφάσισαν να δώσουν μία μικρή παράταση στην τελική απόφαση για το έργο έως και σήμερα, προκειμένου να συζητηθεί περαιτέρω το ενδεχόμενο διαμόρφωσης ολόκληρου του έργου από την EuroAsia Interconnector και χρηματοδότησής του από κοινοτικούς πόρους αλλά η πρόταση της κυπριακής πλευράς δεν φαίνεται να πείθει την Αθήνα.
Εντός του προηγούμενου διημέρου αλλά και σήμερα διεξάγονται διαβουλεύσεις, ωστόσο, παρά τις προσπάθειες από όλες τις πλευρές, η ελληνική πλευρά φαίνεται ότι έχει λάβει την απόφασή της. Σύμφωνα με πηγές, η πρόταση της κυπριακής εταιρείας δεν καλύπτει τις απαιτήσεις της Αθήνας για έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου διασύνδεσης του ελληνικού νησιού με την κεντρική Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, δεν αποκλείεται να υπάρξει μέχρι σήμερα το βράδυ, κάποια αλλαγή της τελευταίας στιγμής που να δρομολογήσει νέες εξελίξεις στο ζήτημα.
Από εκεί και πέρα, στην Αθήνα βρίσκεται τόσο ο γενικός διευθυντής του αρμόδιου κυπριακού υπουργείου όσο και εκπρόσωποι της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου (ΡΑΕΚ) αλλά και άλλοι θεσμικοί παράγοντες της Κύπρου. Η κυπριακή πλευρά ήταν εξαρχής απαισιόδοξη για την πορεία των διαβουλεύσεων και προβληματίζεται για το ενδεχόμενο επίσπευσης της διαδικασίας διαμόρφωσης ενός ηλεκτρικού αγωγού διασύνδεσης Τουρκίας – Κατεχόμενων που, εμμέσως πλην σαφώς, θα σημάνει την ενεργειακή εξάρτηση του νησιού από τη γειτονική χώρα. Ακόμη, όπως σημειώνει η Λευκωσία, πρόκειται για τη μόνη χώρα της Ε.Ε. που δεν είναι ηλεκτρικά συνδεδεμένη με το ευρωπαϊκό δίκτυο.
Η φιλοκυβερνητική κυπριακή εφημερίδα «Φιλελεύθερος Κύπρου», μέσω της ιστοσελίδας philenews.com, ρίχνει τις ευθύνες στην ελληνική πλευρά και τονίζει ότι αρχικά είχε στηρίξει το σχέδιο για τον EuroAsia Interconnector, αποδίδοντας την αλλαγή της στάσης σε «συμφέροντα που συνδέονται με νέες μεγάλες μονάδες παραγωγής ηλεκτρισμού στην Ελλάδα». Μάλιστα, το σχετικό δημοσίευμα κάνει λόγο για «ενεργειακό μποϊκοτάζ» εις βάρος της Κύπρου.