Η αυτονομία που έχει κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το σημαντικότερο στοιχείο από τη λίστα των τεχνικών χαρακτηριστικών του.
Η δυνατότητα του ηλεκτρικού αυτοκίνητου να κινηθεί χωρίς πρόσθετη φόρτιση, εξετάζεται προσεκτικά από τον υποψήφιο αγοραστή οχημάτων μηδενικών ρύπων.
Η Volkswagen, στη προσπάθειά της να περιορίσει όσο το δυνατόν το κόστος παραγωγής δημιούργησε τρεις εκδόσεις για τις μπαταρίες που εξοπλίζουν το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, I.D.
Το κλιμακωτό σύστημα μπαταριών προσφέρει αυτονομία μέχρι 550 χλμ. Επίσης, ανακοίνωσε ότι υπάρχει δυνατότητα γρήγορης επαναφόρτισης για αυτονομία περίπου 290 χιλιομέτρων (WLTP) σε 30 λεπτά με φόρτιση ισχύος 100 kW.
Για το λανσάρισμα δημιουργήθηκε η έκδοση ID.3 1ST, με μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία έως και 420 χλμ.(WLTP).
Αργότερα, θα είναι διαθέσιμη και μια μικρότερη επιλογή μπαταρίας με ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh και αυτονομία έως και 330 χλμ., καθώς και η μεγαλύτερη έκδοση με ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh και μέγιστη αυτονομία 550 χλμ.
Χάρη στη δυνατότητα γρήγορης φόρτισής της, με ισχύ έως και 100 kW, η επαναφόρτιση του ID.3 1ST είναι εφικτή μέσα σε 30 λεπτά για να διανύσει απόσταση περίπου 290 χλμ. (WLTP).
Η Volkswagen, θα προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για τις μπαταρίες του ID.3. Ανακοινώθηκε ότι η τιμή πώλησης για το βασικό μοντέλο παραγωγής θα είναι κάτω από τις 30.000 ευρώ στη Γερμανία. Το ID.3 θα λανσαριστεί στη Γερμανία από τα μέσα του 2020, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Το ID.3 έχει μήκος 4.26 μ.1, πλάτος 1.8 μ. και ύψος 1.55 μ., μεταξόνιο 2.765 χιλ. Το ελάχιστο βάρος του είναι 1.719 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο του μεταξύ 416 και 541 κιλών, ανάλογα με τον εξοπλισμό του. Η μετωπική του επιφάνεια έχει μέγεθος 2,36 τετραγωνικών μέτρων και ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του είναι 0,267. Η διάμετρος κύκλου στροφής του ID.3 είναι μόλις 10,2 μ.
Όποιος επιθυμεί να μεταφέρει το ποδήλατό του με το ID.3, μπορεί να το κάνει χρησιμοποιώντας ένα ειδικό βραχίονα (ρυμούλκησης) κατάλληλο όχι μόνο για την τοποθέτηση μια βάσης ποδηλάτου αλλά και για άλλες βάσεις, ο οποίος αντέχει σε ένα κάθετο φορτίο 75 κιλών.
Το ID.3 1ST κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει 150 kW και 31,4 χλγμ. ροπής. Τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
Η βασική έκδοση του ID.3 1ST διαθέτει σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB +, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, υποβραχιόνια μπροστά, καλώδιο φόρτισης Mode 2 και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Στην πρεμιέρα του ID.3, η Volkswagen σκοπεύει να προσφέρει σταθμούς φόρτισης για την επαναφόρτιση στο σπίτι. Ο ID φορτιστής θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις που παρέχουν διαφορετική ισχύ εξόδους. Ο σταθμός φόρτισης θα είναι προαιρετικά διαθέσιμος με σύνδεση δεδομένων και απομακρυσμένη πρόσβαση, ενώ αν απαιτείται και με ενσωματωμένο μετρητή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος.
Ανάλογα με την έκδοση, οι μονάδες διαθέτουν και λειτουργίες διασύνδεσης, όπως έλεγχο μέσω εφαρμογής ή απομακρυσμένη συντήρηση. Μόλις εγκατασταθούν, οι οδηγοί του ID.3 θα μπορούν απλά και άνετα να συνδέσουν και να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους κατά τη διάρκεια της νύχτας, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Από την άποψη της τιμολόγησης, όλα τα wall boxes θα διατίθενται σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από αυτές που ισχύουν τώρα στην αγορά.