Με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ εκκρεμεί η ολοκλήρωση 302 μελετών, οι οποίες δεν έχουν κατατεθεί, ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη. Τόνισε ακόμη ότι δεν είναι δυνατόν να παραδοθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς το σταθμό Βενιζέλου και σημείωσε ότι η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων προστατεύει και διασφαλίζει τις αρχαιότητες.
Τι είπε ο κ. Καραμανλής
«Aς επανέλθουμε στον ορθό λόγο και στον ορθολογισμό. Ας πάρουμε, λοιπόν, τα ζητήματα με ηρεμία ένα-ένα, διότι με πρόσχημα τα αρχαία ο ΣΥΡΙΖΑ πλέον επικαλείται πάρα πολλούς μύθους.
Πάμε, λοιπόν, να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα ακυρώνοντας έναν προς έναν όλους τους ισχυρισμούς του κυρίου Τριανταφυλλίδη και θα ζητήσω κι εγώ την ανοχή του χρόνου σας, κύριε Πρόεδρε.
Πρώτον, υποστηρίζετε ότι με τη λύση που προτείνουμε θα καθυστερήσει η ολοκλήρωση του μετρό. Ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Το έργο θα ολοκληρωθεί πολύ συντομότερα. Με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ το έργο ήταν άγνωστο -μιλάω για τον σταθμό Βενιζέλου- πότε θα τελειώσει.
Σας θυμίζω, κύριε Τριανταφυλλίδη -κι εγώ δεν αναφέρομαι τώρα σε ρεπορτάζ εφημερίδων- ότι ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», αυτόν που εσείς διορίσατε, τον Απρίλιο δήλωσε ότι το έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί με τον σταθμό Βενιζέλου ούτε το 2024. Και μπορώ να σας καταθέσω, αν θέλετε, στα Πρακτικά τη δήλωσή του.
Επίσης, κύριε Τριανταφυλλίδη, θα καταθέσω και στα Πρακτικά την επιστολή του αναδόχου, με την οποία προειδοποιεί ότι το χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα. Ξέρετε γιατί, κύριε Τριανταφυλλίδη; Διότι με ευθύνη της δικής σας Κυβέρνησης στη Διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν εκκρεμούν ούτε μια ούτε δυο μελέτες, εκκρεμούν τριακόσιες δυο μελέτες, τις οποίες δεν έχετε καταθέσει.
Αντιθέτως, εμείς τι λέμε; Εμείς λέμε ότι πρέπει να παραδοθεί το μετρό ολοκληρωμένο και με τον σταθμό Βενιζέλου κι αυτό θα γίνει τον Απρίλιο του 2023.
Δεύτερον, υποστηρίζετε κάτι το οποίο είναι πραγματικά πρωτάκουστο. Ακούστε τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ. Να παραδιδόταν, λέει, το μετρό χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, για να μην καθυστερήσει ολόκληρο το έργο.
Κύριε Τριανταφυλλίδη, χωρίς τον σταθμό «Βενιζέλου» το μετρό είναι κολοβό. Πρόκειται για τον κεντρικότερο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί έξι χιλιάδες επτακόσιους πενήντα επιβάτες την ώρα αιχμής και ογδόντα πέντε χιλιάδες επιβάτες ημερησίως. Η επιβατική του κίνηση δεν είναι δυνατόν να μεταφερθεί στους άλλους σταθμούς.
Επίσης, για να το ξεκαθαρίσουμε αυτό, εάν παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, θα έπρεπε να κλείσουν ξανά οι σταθμοί του κέντρου από έξι ως πιθανότητα δεκαοκτώ μήνες, δηλαδή σκέτη κοροϊδία.
Τρίτον, μας κατηγορείτε ότι θέτουμε σε κίνδυνο τα αρχαία. Αντιθέτως, η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης προστατεύει και διασφαλίζει τις αρχαιότητες. Το ΚΑΣ έχει συμφωνήσει δυο φορές με τον αρχικό σχεδιασμό. Η ίδια λύση έχει ακολουθηθεί από εσάς στην Αγία Σοφία.
(…) Μάλιστα, στον σταθμό Βενιζέλου η αντιμετώπιση των αρχαιοτήτων θα είναι ακόμη καλύτερη, μια που ο σχεδιασμός που προτείνουμε τώρα θα αναδείξει τα αρχαία και θα γίνουν αντιληπτά στον κύριο χώρο κατά το 90%-95%.
Τέταρτον, μας εγκαλείτε ότι με τη λύση που δίνουμε πάνε χαμένα όσα χρόνια έχουν γίνει. Αλήθεια, έχετε πάει στον Σταθμό Βενιζέλου, κύριε Τριανταφυλλίδη; Γιατί εγώ πήγα.
Αυτοί που μας κατηγορούν, λοιπόν, ότι δήθεν καθυστερούμε το έργο, είναι αυτοί που το καθυστέρησαν με τις προσφυγές τους το 2017 και απειλούν να κάνουν το ίδιο τώρα. Δεν έχει γίνει στον Σταθμό Βενιζέλου απολύτως τίποτε όσον αφορά την κατασκευή του Σταθμού. Έχετε κάνει την πλάκα. Κοροϊδεύετε τον κόσμο. Έχει γίνει μόνο η οροφή.
Πέμπτον, κατηγορείτε ότι αυξάνουμε το κόστος του έργου. Όχι μόνο δεν αυξάνεται, αλλά αντιθέτως μειώνεται. Μία μετριοπαθής εκτίμηση είναι ότι με τον τρόπο που προτείνατε εσείς τον Σταθμό Βενιζέλου, δηλαδή, με την in situ διαδικασία των αρχαιοτήτων, θα στοίχιζε τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ακριβότερο. Το χειρότερο: Μας λέτε ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για το έργο. Εσείς καθυστερήσατε το έργο, διότι όταν το έργο δεν το τελειώσουμε μέχρι το 2025, κινδυνεύουμε να επιστρέψουμε το σύνολο της ευρωπαϊκής συνδρομής τριών προγραμματικών περιόδων. Και για να δείτε τον παραλογισμό αυτών που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, ξέρετε πόσο έχει κοστίσει το έργο; Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών μέχρι σήμερα στη Θεσσαλονίκη; Έχει κοστίσει 135 εκατομμύρια ευρώ. Το Μουσείο της Ακρόπολης στοίχισε λιγότερα. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Το αστείο, λοιπόν, είναι ότι οι μελέτες που έχουν παρουσιαστεί –αυτές οι κολοβές και ελλιπέστατες μελέτες- δεν φέρνουν ούτε καν τη σφραγίδα του Αττικό Μετρό. Η Αττικό Μετρό αποφάσισε το 2017 η ανάθεση των μελετών να γίνει τον Μάρτιο του 2019. Από αυτό και μόνο βγάζει κάποιος τα συμπεράσματά του ότι αυτά που λέτε δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Τώρα, όσον αφορά τις κατηγορίες που εκτοξεύετε και έχουν να κάνουν με την αύξηση του κόστους, η δική σας Κυβέρνηση έδωσε 200 εκατομμύρια στον ανάδοχο μετά από τις διαιτησίες, κύριε Τριανταφυλλίδη. Το Μετρό έχει κοστίσει αυτή τη στιγμή πάνω από 1 δισεκατομμύριο και ακόμη δεν έχει τελειώσει.
(…) Το να λέτε ότι θα ήταν έτοιμο το Μετρό το 2020, είναι από τα μεγαλύτερα πολιτικά ψεύδη που έχουν ακουστεί. Επομένως, το πρόβλημά σας είναι ότι πρέπει να συγκρουστείτε με την πραγματικότητα. Εμείς, κύριε Τριανταφυλλίδη, δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, δεν είμαστε πολιτικοί απατεώνες. Εμείς θα εγκαινιάσουμε Μετρό. Αυτά που κάνατε εσείς, θα τα ζήλευαν και οι προπαγανδιστές των πιο ολοκληρωματικών καθεστώτων και αυτό αποδεικνύει ποια είναι η πολιτική σας κουλτούρα και ποιος πραγματικά κοροϊδεύει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης τα τελευταία πέντε χρόνια».