Η Γερμανία αναμένει σκληρές διαπραγματεύσεις για την εισαγωγή νέων ενεργειακών φόρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ανέφερε την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου, ανώτερος εκπρόσωπος, καθώς το μπλόκ θεωρεί πως οι υψηλότερες τιμές των εκπομπών άνθρακα είναι ένας τρόπος, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που αφορούν την προστασία του κλίματος
Την τελευταία δεκαετία οι ευρωπαϊκές χώρες οδηγούν μια αλλαγή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έχοντας δημιουργήσει το μεγαλύτερο σύστημα εμπορίας εκπομπών στον κόσμο για την τιμολόγηση του άνθρακα και τη μείωση της εξάρτησης από πιο ρυπογόνα καύσιμα. Ωστόσο, οι κανόνες που θέτει το μπλόκ, για τη φορολογία της ενέργειας δεν έχουν αλλάξει, περίπου, εδώ και 15 χρόνια.
Σε μια συζήτηση σε πάνελ στο Βερολίνο, ο υφυπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Joerg Kukies, ανέφερε ότι η πρόσφατη συζήτηση στο Ελσίνκι για τον εκσυγχρονισμό των φορολογικών κανόνων, αποκάλυψε μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ. «Ο Πολωνός Υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε με απόλυτο τρόπο την άσκηση βέτο σε οποιαδήποτε φορολόγηση του Άνθρακα», είπε ο Kukies.
«Ο Υπουργός οικονομικών της Μάλτας, επεσήμανε ότι η ιδέα των υψηλών φόρων στις πτήσεις θα ήταν αντίθετη προς τα συμφέροντα των νησιωτικών χωρών και δη της χώρας του».
Και ο Κύπριος υπουργός Οικονομικών, απείλησε να μπλοκάρει κάθε προσπάθεια εισαγωγής πρόσθετου φόρου στη ναυτιλία,είπε.
Μπορεί να αλλάξει η Αρχή της Ομοφωνίας;
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα φορολογικά θέματα θα πρέπει να αποφασίζονται βάση της «αρχής της ομοφωνίας». «Το ζήτημα που τώρα θέτω και που πηγαίνει πραγματικά στον πυρήνα είναι: πρέπει η ευρωπαϊκή ένωση ενόψει της φορολογικής εναρμόνισης να εγκαταλείψει την αρχή της ομοφωνίας στη φορολογική πολιτική τουλάχιστον σε ορισμένες περιοχές;» ανέφερε ο Joerg Kukies. Αναγνώρισε ότι μια τέτοια κίνηση θα ήταν ευαίσθητη.
Ο Clemens Fuest, πρόεδρος του ινστιτούτο Ifo και μέλος του συμβουλίου του υπουργείου Οικονομικών, προειδοποίησε εναντίον εν΄τος τέτοιου βήματος. «Βλέπω τον κίνδυνο, ότι αν πάμε πολύ συχνά σε εξειδικευμένες πλειοψηφίες μπορεί επίσης να φοβίσουμε περισσότερες χώρες» είπε ο Fuest, «Νομίζω ότι δεν είναι κακό στην Ε.Ε να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τα συμφέροντα των μικρότερων».
Ο Γάλλος Υπουργός οικονομικών, Bruno Le Maire, δήλωσε στο Ελσίνκι, ότι επιθυμεί ο κλάδος των αερομεταφορών της Ε.Ε, ο οποίος επωφελείται από φορολογικές και άλλες απαλλαγές για να ανταγωνίζεται με αεροπορικές εταιρείες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, να συμβάλει περισσότερο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Την Πέμπτη ο Γερμανός Υπουργός οικονομικών Olaf Scholz, δήλωσε ότι χρειάζονται δραστικά βήματα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, προτρέποντας για μια διεθνή προσέγγιση επί του θέματος.
[το ρεπορτάζ πρωτοδημοσιεύτηκε στην euractiv.com και στην ελληνική euractiv μεταφρασμένο από τη Μαρία Καραγεώργου, επιμέλεια κειμένου στην ελληνική έκδοση Θοδωρής Καραουλάνης]