Νέα κυβέρνηση και νέα λογική φαίνεται να επικρατεί και στην περίπτωση της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ που επιχειρήθηκε και από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά με πολλές κόκκινες γραμμές από πλευράς ηγεσίας του ΥΠΕΝ.
Η τότε διοίκηση του Γ. Σταθάκη επέβαλε ένα σύνθετο μοντέλο για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας που προέβλεπε την πώληση του 14% στα δίκτυα και, όπως είναι φυσικό, ελάχιστα θα προκαλούσε ενδιαφέρον για τους υποψήφιους επενδυτές. Η λογική της πώλησης του 50,1% στη ΔΕΠΑ Εμπορίας και 14% στη ΔΕΠΑ Υποδομών δεν αποτελεί πλέον το σημείο τομής για τη λογική της νέας κυβέρνησης κι αυτό ανοίγει τον δρόμο για να προσελκύσει περισσότερους επενδυτές η επιχείρηση.
Η πώληση πλειοψηφικού πακέτου δημιουργεί νέες προοπτικές για τον επενδυτή στα δικαιώματα του μάνατζμεντ και εν γένει στη λήψη των αποφάσεων, ενώ αντίστοιχες είναι και οι προθέσεις για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας. Το «σχέδιο Σταθάκη» επέβαλε χρονοβόρες διαδικασίες που πρώτα απαιτούσαν τη δημιουργία δύο θυγατρικών εταιρειών, με τις επωνυμίες ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, και εν συνεχεία την πώληση του ποσοστού της επιχείρησης.
Ο στόχος της νέας κυβέρνησης δεν είναι μόνο να βάλει τέλος στη διαδικασία αλλά και να εξοικονομήσει χρόνο στην ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης. Το θέμα πάντως, προτού φτάσει στο ελληνικό κοινοβούλιο στα τέλη του επόμενου μήνα, θα τεθεί υπό συζήτηση και με κλιμάκια της Κομισιόν. Από εκεί και πέρα, το ερώτημα που παραμένει είναι σε ποια λογική και τι ποσοστό από αυτό που ελέγχει το ελληνικό δημόσιο θα επιδιώξει να προωθήσει προς πώληση η νέα κυβέρνηση. Τα σενάρια για πώληση του 65% που βρίσκεται υπό τον έλεγχο του δημοσίου παραμένει ανοιχτό στο τραπέζι των διαβουλεύσεων και, όπως φαίνεται, κερδίζει σταθερά έδαφος απέναντι στις υπόλοιπες λύσεις.
Σημειώνεται πως επενδυτικό ενδιαφέρον αναμένεται να υπάρξει εντός κι εκτός συνόρων αλλά εκκρεμεί, μετά και τον ακριβή καθορισμού του μοντέλου αποκρατικοποίησης, να διευθετηθεί το ύψος του ενδιαφέροντος.