Τι κοινό υπάρχει μεταξύ της Seat και του υπερσιβηρικού σιδηρόδρομου; Θα έλεγε κανείς μετά από αρκετή σκέψη καμία. Όμως η ισπανική εταιρεία δίνει τη δική της άποψη. Αν βάζαμε σε μια νοητή ευθεία τα δύο εκατομμύρια Leon που έχει κατασκευάσει από το 1999 θα κάλυπταν την απόσταση του υπερσιβηρικού σιδηρόδρομου των 9.288 χιλιομέτρων.
Η επιτυχία του Leon ξεκινάει από την πρώτη γενιά του μοντέλου όπου η εταιρεία κατάφερε να πουλήσει συνολικά 534.797 οχήματα, για να συμπληρώσει τις καλές πωλήσεις η δεύτερη γενιά με 675.915 αυτοκίνητα και από το 2012 κατά τη διάρκεια της τρίτης γενιάς πουλήθηκαν κοντά στο ένα εκατομμύριο οχήματα. Φυσικά η επερχόμενη άφιξη της τέταρτης γενιάς του δημοφιλούς ισπανικού μικρομεσαίου μοντέλου η Seat αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στο μοντέλο που κατάφερε να γίνει ένα από τα πλέον αγαπητά μοντέλα.
Το μεγάλο στοίχημα της ισπανικής εταιρείας, τώρα, είναι η ανεύρεση νέων αγορών, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ετσι τόσο το ίδιο το μοντέλο, όσο και αυτή της οικογενειακής έκδοσης και των διαφόρων παραλλαγών της, όπως το Leon X-Perience, πρόκειται να δώσει αύξηση στις πωλήσεις.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η πρώτη γενιά Leon έφτασε σε 43 αγορές σε σύγκριση με τις 48 που εξυπηρετεί σήμερα, με τις Αλγερία, Ουκρανία και Αζερμπαϊτζάν να είναι οι πρόσφατες χώρες που προστέθηκαν στην λίστα των χωρών, ενώ από την άλλη η Νέα Ζηλανδία είναι ο πιο μακρινός προορισμός για το Leon, όπου η εμπορία αυτού του μοντέλου ξεκίνησε το 2017.
Οι τρεις γενιές του compact Seat σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Martorell (Βαρκελώνη). Ο Ιταλός Giorgetto Giugiaro σχεδίασε το πρώτο μοντέλο, ο Walter da Silva ήταν ο δημιουργός της δεύτερης γενιάς και ο Alejandro Mesonero-Romanos ολοκλήρωσε την νέα πνοή του Leon με την τρίτη γενιά.