Εγκρίθηκε ο διορισμός της νέας ηγεσίας της ΥΠΑ
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλάει κατά τη διάρκεια παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου, Αθήνα, Τρίτη 09 Ιουλίου 2019.
Εγκρίθηκε ο διορισμός της νέας ηγεσίας της ΥΠΑΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ ΜΠΕ/ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ

Στην αποκάλυψη ότι τα έργα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι στιγμής έχουν στοιχίσει στον ελληνικό λαό περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ, προέβη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Μιλώντας στα Parapolitika FM και τον Παναγιώτη Τζένο ο κ. Κώστας Καραμανλής είπε χαρακτηριστικά ότι «μόνο για την ανασκαφή για τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Θεσσαλονίκη, έχουν ξοδευτεί 130 με 135 εκατ. ευρώ και οι ανασκαφές ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί!».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατηγόρησε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι πρέπει να συνυπάρχουν αρχαία και Μετρό.

«Δυστυχώς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν να καταλάβουν ότι σε μια σοβαρή χώρα μπορούμε να συνδυάσουμε και τα δύο πράγματα. Δηλαδή να αναδείξουμε τον αρχαιολογικό πλούτο και να έχουμε ένα σύγχρονο μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης, η οποία θέλουμε να είναι το κέντρο των Βαλκανίων».

Μάλιστα κ. Κώστας Καραμανλής επισήμανε με νόημα ότι «όλοι θέλουμε τα αρχαία αλλά θέλουμε και Μετρό. Και πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν μπορεί μια ανασκαφή να κρατάει για πάντα. Και κάτι ακόμα: Δεν μπορούμε να μη βλέπουμε και το κόστος και να θεωρούμε ότι είναι κάτι το οποίο δεν έχει και τόσο πολύ μεγάλη σημασία».

Θεσσαλονίκη: υπέρ απόσπασης – επανατοποθέτησης για το σταθμό Βενιζέλου επιμελητήρια και φορείς

Όσον αφορά στις μελέτες που υποστηρίζουν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ότι υπήρχαν ο κ. Κώστας Καραμανλής είπε «Αντιμετώπισαν το ζήτημα με προχειρότητα. Οι μελέτες ήταν πραγματικά στο γόνατο. Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες ανυπόγραφες. Για να καταλάβουμε όλοι στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για 4,5 χρόνια γιατί τσακωνόμαστε πώς να διαφυλάξουμε τα αρχαία. Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε και πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε. Αυτό είπα και εγώ στην Επιτροπή και η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό. Και πρέπει να βγούμε από αυτήν την αντιπαράθεση γιατί δεν έχει κανένα νόημα».

Επισήμανε, δε, ότι «το πρόβλημα είναι ο σταθμός Βενιζέλου, που προκρίθηκε η λύση In situ το 2015, όταν ήλθε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία άλλαξε την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης που έλεγε για αποκοπή των αρχαίων, όπως έγινε στο σταθμό στην Αγία Σοφία και όπως έχει γίνει και στην Αθήνα».

«Εμείς θέλουμε να κάνουμε το εξής γιατί ακούμε παλαβά πράγματα. Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί το 2020 όπως λέγαν οι προηγούμενοι. Δεν παρουσιάζουμε εικονική πραγματικότητα και αρχές του 2023 θα παρουσιάσουμε ένα μετρό εν λειτουργία και ενιαίο. Όχι ένα κολοβό έργο», τόνισε.

«Η ουσία είναι ότι όποια καθυστέρηση σημαίνει και παραπάνω χρήματα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Ο πρωθυπουργός είπε στη ΔΕΘ τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και είπε την πραγματικότητά. Είπαμε την απόλυτη αλήθεια. Αυτό ενοχλεί.  Ενοχλεί ορισμένους, ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ και την προηγούμενη διοίκηση γιατί δείχνει την απίστευτη ανεπάρκεια και προχειρότητα που αντιμετώπιζαν πολύ σοβαρά θέματα.

Για τη σύνδεση Πάτρα-Πύργου, ο Κ. Κώστας Καραμανλής μίλησε με δραματικούς τόνους «Έγινε ένα πραγματικά έγκλημα. Κάθε δεκαετία ξεκληρίζεται ένα χωριό. Το 2014 το έργο ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσει. Αν, βέβαια, δεν έσπαγε σε 8 κομμάτια θα ήταν έτοιμο ο δρόμος σήμερα», συμπλήρωσε.

Και συνέχισε με ευθείες βολές κατά της προηγούμενης κυβέρνησης για τις σχέσεις της με τον ΤΟΞΟΤΗ του Χρήστου Καλογρίτσα. «Τα 4 (έργα) τα πήρε ο κ. Καλογρίτσας και ο ΤΟΞΟΤΗΣ που σήμερα δεν υπάρχει. Το στοίχημα της προηγούμενης κυβέρνηση να κάνει τον κ. Καλογρίτσα εργολάβο – εκδότη – καναλάρχη δεν περπάτησε. Και για να γίνει καναλάρχης έπρεπε να του δώσουν το Πάτρα – Πύργος. Και αυτή τη στιγμή ο κ. Καλογρίτσας δεν υπάρχει και το έργο είναι στον αέρα» είπε χαρακτηριστικα.

Με το βλέμμα στην επόμενη μέρα η Τοξότης του Καλογρίτσα

Καταλήγοντας αποτύπωσε τα επόμενα βήματα του υπουργείου για το έργο. «Εμείς τι θα κάνουμε: Θα συζητήσουμε με τους ευρωπαίους και θα πούμε ποια θα είναι η τελική λύση. Τρέχουμε με το χρονόμετρο και αυτό που θα κάνουμε είναι να σεβαστούμε τα χρήματα του ελληνικού λαού και τελικά να γίνει το έργο» σημείωσε.