Τα τελευταία 4 χρόνια, περισσότερα από 14.000 άτομα στην κεντρική Μακεδονία και 120.000 συνολικά στην Ελλάδα από μικρές οικογενειακές αλλά και μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις αναζήτησαν τη βοήθεια των δωρεάν εργαλείων που προσφέρει η Google για να κάνουν το προϊόν τους πιο γνωστό και ελκυστικό μέσω του διαδικτύου, με το το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online.
Όπως επεσήμανε η Μαρία Φουντά, Διευθύντρια Marketing της Google για την Ελλάδα, την Ουκρανία και τη Ρουμανία, σε εκδήλωση που έγινε στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, «η Google «αφουγκραζόμενη» τις ανάγκες των επαγγελματιών για μεγαλύτερη εξωστρέφεια, προχώρησε ένα βήμα παραπάνω, κάνοντας διαθέσιμο στα ελληνικά το εργαλείο Market Finder, το οποίο θα βοηθήσει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν διεθνώς καθώς προσφέρει δωρεάν οδηγούς, βίντεο και πληροφορίες, κάνοντας, όσο γίνεται πιο εύκολα τα πρώτα βήματα των επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές και τις εξαγωγές».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ενώ το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει πολλές ευκαιρίες στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, μόνο το 10% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ. Πρόκειται για πραγματικά μικρό ποσοστό, ιδιαίτερα αν συγκριθεί με τον μέσο όρο της Ε.Ε. Σύμφωνα με τον ίδιο οργανισμό, η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων και η δυσκολία διαχείρισης τεχνολογικών εργαλείων είναι δύο από τους λόγους που αποτελούν εμπόδια για την δραστηριοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκτός Ελλάδος. Με αυτό ως δεδομένο, η Google φέρνει το Market Finder ως έναν ακόμη «σύμμαχο» στην προσπάθεια των επιχειρήσεων να αναπτύξουν τη δραστηριότητα τους στο εξωτερικό, όπως είπε η κ.Φούντα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Λίγα λόγια για το Market Finder
Βήμα 1: «Βρίσκοντας τις καλύτερες αγορές για την επιχείρησή σας»: Από τη στιγμή που ο επιχειρηματίας καταχωρήσει την ιστοσελίδα του στο εργαλείο Market Finder, αυτό θα του υποδείξει ποιες αγορές εξαγωγών είναι οι καταλληλότερες για το προϊόν ή την υπηρεσία του. Θα του δείξει επίσης τον αριθμό των μηνιαίων αναζητήσεων Google για τα προϊόντα της εταιρείας του, καθώς και το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των δυνητικών αγορών. Το Market Finder αναλύει τη χρήση του διαδικτύου από τους καταναλωτές, τα δημογραφικά στοιχεία και το διαθέσιμο εισόδημά τους, παρέχοντας ξεκάθαρους δείκτες και πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την αναπτυξιακή δυναμική μιας αγοράς.
Βήμα 2: «Προετοιμάζοντας την επιχείρησή σας για μια παγκόσμια αγορά»: Το Market Finder ετοιμάζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για διεθνή επιτυχία, καθιστώντας τις έτοιμες για εξαγωγές. Αυτό γίνεται με εργαλεία εντοπισμού αγορών, καθώς και με οδηγούς και συμβουλές που υποδεικνύουν τους αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας με νέες αγορές, ανεξάρτητα από το αν αυτό αφορά στη γλώσσα, τα έθιμα ή τις επιθυμητές μεθόδους πληρωμής. Επιπλέον, ειδικοί στην εφοδιαστική αλυσίδα (logistics) περιγράφουν τους κανόνες των διεθνών μέσων μεταφοράς και παράδοσης για κάθε επιλεγμένη αγορά. Τέλος, οι οδηγοί τρόπων πληρωμής παρουσιάζουν τις πολλές εναλλακτικές που διατίθενται παγκοσμίως και υποδεικνύουν τις καταλληλότερες για κάθε αγορά.
Βήμα 3: «Φέρνοντας την επιχείρησή σας μπροστά στους πελάτες»: Το Market Finder παρέχει εκπαίδευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, για να διασφαλίσει ότι οι χρήστες που ψάχνουν για την επιχείρησή σας θα τη βρουν. Για παράδειγμα, δείχνει το πώς μπορούν να δημιουργηθούν καμπάνιες Google Ads που, μέσα από παρουσιάσεις σχετικών περιπτώσεων, οδηγούς και video, να είναι αποτελεσματικές και προσανατολισμένες στις επιλεγμένες αγορές.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην 84η ΔΕΘ στο πλαίσιο των Talks & Events του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη ΔΕΘ.
Χαιρετισμούς απηύθυναν o δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος, η Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Marketing Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου και ο επιτετραμένος της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα David Burger, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Την αιγίδα της διοργάνωσης είχαν ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση και υποστηρίχθηκε από την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.