Η αμερικανική βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla βρίσκεται, στο κυνήγι για να βρει την κατάλληλη θέση στη Γερμανία για να κατασκευάσει ένα από τα μέγα-εργοστάσιά της (gigafactories), σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Η προσθήκη μιας ευρωπαϊκής βάσης επιχειρήσεων θα μπορούσε να βοηθήσει την επιχείρηση του Elon Musk να αποφύγει τις χειρότερες επιπτώσεις ενός συνεχιζόμενου εμπορικού πολέμου μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.
Την Κυριακή (25 Αυγούστου), η Rheinische Post ανέφερε ότι το προσωπικό της Tesla εξετάζει τοποθεσίες στην περιοχή της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας για ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο, κοντά στα σύνορα με την Ολλανδία και το Βέλγιο.
Το ρεπορτάζ ακολουθεί τη φήμη που εμφανίστηκε για πρώτη φορά από τον ίδιο τον Μάσκ το 2018, όταν ο ιδρυτής του Tesla έγραψε στο twitter ότι «τα γερμανο-γαλλικά σύνορα έχουν νόημα, κοντά στις χώρες της Μπενελούξ». Τον Απρίλιο αποκάλυψε ότι η εταιρεία του εξακολουθεί να «εξετάζει» τη Γερμανική Δημοκρατία (Bundesrepublik).
Η Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία ενσωματώνει τις πόλεις της Βόννης, της Κολωνίας και του Ντίσελντορφ και είναι η πολυπληθέστερη περιοχή της Γερμανίας – ή κρατίδιο. Είναι επίσης μία από τις πλουσιότερες περιοχές της χώρας.
Η Tesla δεν έχει επιβεβαιώσει τις φήμες, αλλά ο υπουργός οικονομίας μιας άλλης περιοχής, της Κάτω Σαξονίας, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η εταιρεία έβλεπε επίσης και εκεί τοποθεσίες.
Η Ευρώπη είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά για την Tesla και το 2019 έχει αποδειχθεί πλούσιο σε κυνήγι μέχρι στιγμής, καθώς οι πωλήσεις τριπλασιάστηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ένα εργοστάσιο στη Γερμανία θα είναι το τέταρτο της εταιρείας, ακολουθώντας δύο στις ΗΠΑ και ένα στην Κίνα, το οποίο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του στη Σαγκάη.
Κάθε ένα από αυτά απασχολεί περίπου 3.000 άτομα.
ΕΤΕπ: 52 εκατ. για το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών στην ΕΕ
Η αύξηση της παραγωγής στο εξωτερικό αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Tesla για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρονται από τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών οχημάτων στην ΕΕ και την Κίνα, καθώς και την αποφυγή των χειρότερων επιπτώσεων του εμπορικού πολέμου μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου.
Η Κίνα πρόκειται να επιβάλει δασμό 25% στα αμερικανικά αυτοκίνητα και άλλες επιβαρύνσεις για εξαρτήματα αυτοκινήτων, ενώ οι ΗΠΑ έχουν καθυστερήσει την απόφαση να χτυπήσουν τους ευρωπαϊκούς κινητήρες με πρόσθετα εμπορικά μέτρα.
(το άρθρο του Sam Morgan πρωτοδημοσιεύθηκε στην euractiv.com και στην euractiv.gr σε μετάφραση Θοδωρή Καραουλάνη)