Φειδωλός -και δικαίως- είναι ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αναφορικά με την τύχη του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, ένα έργο που δεν κατάφερε να ξεκινήσει, επί τεσσεράμισι χρόνια, η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Ηλίας του ΚΙΝΑΛ Μιχάλη Κατρίνη, η λύση που θα σχεδιάσει η κυβέρνηση για την απεμπλοκή του δρόμου θα εξαρτηθεί από τις συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που συγχρηματοδοτεί το έργο.
Η σημερινή κατάσταση
Ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, επί τεσσεράμισι χρόνια που βρισκόταν στο υπουργείο, δεν κατάφερε ούτε καν να θέσει σε τροχιά εκκίνησης το έργο ως σύνολο.
Έτσι, αυτή τη στιγμή, η κατασκευή μόνο πέντε από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες του έργου θα ήταν δυνατόν να προχωρήσουν. Ο λόγος για τα τμήματα Αμαλιάδα-Δουναίικα με ανάδοχο την Intrakat, τα τμήματα Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας και Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα με ανάδοχο την εταιρεία GD Infrastrutture και για τα κομμάτια Σαγαίικα – Βάρδα και ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα με ανάδοχο την Interkat.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες τρεις; Η συμβασιοποίηση του τμήματος Αμαλιάδα-Κυλλήνη θα καθυστερήσει, καθώς δύο από τις εταιρείες που αποκλείσθηκαν από το έργο έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, ενώ σε δύο (Δουναίικα – Πύργος και Βάρδα-Κυλλήνη) ανάδοχος υπήρξε η Τοξότης, που έχει κηρυχθεί έκπτωτη.
Τι ακολουθεί
Ωστόσο, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Καραμανλής, εάν το έργο προχωρήσει, με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, δεν θα είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί μέχρι τις 31/12/2023 και το ελληνικό δημόσιο θα κινδύνευε να επιβαρυνθεί με όλες τις επιπλέον απαιτούμενες δαπάνες από την ημερομηνία εκείνη και μετά. Ταυτόχρονα, «αν η ολοκλήρωση του έργου ξεπερνούσε την 31/12/2025 το ελληνικό δημόσιο κινδύνευε να επιστρέψει όλους τους ευρωπαϊκούς πόρους που θα είχε λάβει για το έργο αυτό» σύμφωνα με το έγγραφο της απάντησης στην κοινοβουλευτική ερώτηση.
Γι’ αυτό και με στόχο να απεμπλακεί το έργο, οι συζητήσεις με την Κομισιόν θα έχουν καθοριστική σημασία, καθώς, όπως σημειώνει ο ίδιος, η κυβέρνηση επιθυμεί το έργο και θα εντοπίσει τον τρόπο για να το υλοποιήσει. «Χρειάζεται λίγο χρόνο, προκειμένου να επιτύχει την καλύτερη δυνατή λύση, που θα εξασφαλίζει ότι το έργο θα γίνει πραγματικότητα, στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος» καταλήγει.
Να σημειώσουμε ότι για το θέμα ο κ. Καραμανλής είχε, πριν από λίγες ημέρες, συνάντηση με τον βουλευτή Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Τζαβάρα, κατά την οποία επαναδιατύπωσε τη θέση του, ότι η λύση για το έργο θα εξαρτηθεί από τις συνομιλίες με την Κομισιόν. Όπως είπε, εάν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ακυρώσει το 2015 τη δημοπράτηση για να «σαλαμοποιήσει» το έργο, φέτος το Πάτρα – Πύργος θα παραδιδόταν σε κυκλοφορία.