Μπορεί το ΤΖΟΚΕΡ να αποτελεί αγαπημένο και εύκολο παιχνίδι των Ελλήνων και ιστορία επιτυχίας του ΟΠΑΠ, αλλά για μια ακόμη φορά μάλλον έπεσε θύμα της επιτυχίας του, καθώς χθες Κυριακή 11 Αυγούστου το δίκτυο μηχανημάτων για τα αριθμοπαιχνίδια του ΟΠΑΠ κατέρρευσε και πάλι.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ, μαρτυρίες πελατών και αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα από όλη την Ελλάδα αλλά και επιτόπιο ρεπορτάζ του economix.gr, το ηλεκτρονικό σύστημα που δέχεται και μεταδίδει τα παιζόμενα δελτία των παιχνιδιών αριθμών του ΟΠΑΠ δεν λειτουργούσε χθες για αρκετές ώρες, τουλάχσιτον από τις 8 το βράδυ. Ήταν μάλιστα η ώρα της μεγάλης προσέλευσης, καθώς Κυριακή, μετά τη βόλτα ήτην παραλία, κοντά στο σούρουπο, οι περισσότεροι πελάτες επιλέγουν να κατευθυνθούν σε ένα πρακτορείο ΟΠΑΠ για να κυνηγήσουν την τύχη τους με το ΤΖΟΚΕΡ.

Αλλά αυτή τη φορά έμειναν παραπονεμένοι.

Αντίθετα, οι πελάτες που ήθελαν να ποντάρουν στο ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ μπορούσαν κανονικά να εκτελέσουν τη συναλλαγή τους, καθώς αποτελεί ξεχωριστό ηλεκτρονικό υποσύστημα (το οποίο όταν ξεκίνησε ως υποδομή είχε προκαλέσει αντιδράσεις με την εμπλοκή, τότε, της INTRAKOM/INTRAΛΟT).

Τα προβλήματα του ηλεκτρονικού δικτύου της ΟΠΑΠ ΑΕ

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΟΠΑΠ πέφτει θύμα της επιτυχίας του ΤΖΟΚΕΡ. Πολλές φορές, λόγω της μεγάλης προσέλευσης και του συνακόλουθου φόρτου στο ηλεκτρονκό σύστημα, υπάρχουν καθυστερήσεις ή ολιγόλεπτες διακοπές στην εξυπηρέτηση. Αλλά αυτό από όλους είναι κατανοητό. Χθες, η διακοπή ήταν πολύωρη, επηρέασε σχεδόν όλη τη χώρα και οδήγησε εκτός παιχνιδιού χιλιάδες πελάτες.

Είναι εντυπωσιακό ότι ο ΟΠΑΠ δεν έχει φροντίσει να αναβαθμίσει το σύστημά του για οριακές καταστάσεις. Εργαζόμενος πρακτορείου έλεγε στο economix, με τον όρο της ανωνυμίας, ότι και πέρυσι τον Αύγουστο το ίδιο συνέβη με μεγάλο τζακ-ποτ. Και πολλοί πελάτες ειρωνεύονταν το «ιδιωτικό μονοπώλιο» του ΟΠΑΠ για την αποτελεσματικότητα του, εννοώντας ότι ίσως είναι αναμενόμενη η αποτυχία του ηλεκτρονικού συστήματος σε έναν κρατικό φορέα αλλά όχι σε μια ιδιωτική εταιρεία που ζει από αυτό. Είναι χαρακτηριστικό του προβλήματος που δημιουργήθηκε και της έλλειψης ικανότητας διαχείρισης από τους συνεργάτες ότι άλλα πρακτορεία δεν έκαναν καθόλου συναλλαγές στα αριθμοπαιχνίδια επικαλούμενοι το πρόβλημα του συστήματος ενώ άλλα πρακτοιρεία προσπαθούσαν συνεχώς: γίναμε μάρτυρες επιτόπου ποσοστού επικύρωσης 2 δελτίων σε 25 προσπάθειες εντός 45 λεπτών…

Αυτό που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο ΟΠΑΠ βασίζεται στο δίκτυο των καταστημάτων του με τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους και προβάλλεται και ως ένας τεχνολογικός πάροχος – πρωτοπόρος. Για αυτό άλλωστε και επενδύει στην στήριξη start-ups και στην εισαγωγή νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών (Play, tora κλπ) συνεχώς. Αλλά με την αστοχία του ηλεκτρονικού του συστήματος, όταν αυτό κρίνεται από τους πειρσσότερους πελάτες, δηλαδή στην στιγμή του φόρτου, αποδεικνύει ότι δεν έχει ξεπεράσει ακόμη πολλές «ασθένειες»…

Άλλωστε, η ίδια η εταιρεία θεωρεί ως το σημαντικότερο στοιχείο της επιτυχίας ενός παιχνιδιού – και ιδίως του ΤΖΟΚΕΡ – τον αριθμό στηλών (άρα και δελτίων) που συμπληρώνονται σε κάθε κλήρωση. Χθες, ανακοίνωσε η εταιρεία, παίχτηκαν μόλις 6.455.215 στήλες, οι οποίες θα ήταν κατά πολύ περισσότερες αν λειτουργούσε το σύστημα τις τελευταίες ώρες που οι περισσότεροι πελάτες προσέρχονται στα πρακτορεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο αμέσως προηγούμενο μεγάλο τζακποτ, πριν λίγες εβδομάδες, παίχτηκαν περισσότερες στήλες, παρά το ότι παραδοσιακά τον Αύγουστο, λόγω χαλαρότητας και ευθυμίας, οι πελάτες παίζουν περισσότερο… Δεν συζητάμε για τον αριθμό ρεκόρ των 90 εκατομμυρίων στηλών που επιτεύχθηκε το μακρινό 1998, με πολύ παλιότερα τεχνολογικά συστήματα, τα οποία όμως δεν έπεσαν παρά τον φόρτο…

Απογοήτευση πελατών για την εξυπηρέτηση από τον ΟΠΑΠ

Αξίζει να σημειώσουμε ότι χιλιάδες πελάτες, ενώ περίμεναν, πολλοί, μέχρι τελευταία στιγμή στις 21:30, αποχώρησαν άπρακτοι χθες Κυριακή 11 Αυγούστου, χωρίς να καταφέρουν να «κυνηγήσουν το όνειρο» τους, όπως θα ήθελε να λέει και ο ΟΠΑΠ – και χωρίς καμία έγκυρη ενημέρωση.

Και το χειρότερο όλων είναι ότι η ΟΠΑΠ ΑΕ δεν παρείχε καμία ενημέρωση ούτε στους πελάτες της μέσω της ιστοσελίδας της ούτε καν στους πράκτορες – συνεργάτες της, σύμφωνα με μαρτυρίες στο economix.gr, καθώς δεν υπήρχε ενημέρωση αν θα επανέλθει το σύστημα, αν θα υπάρξει καθυστέρηση ή αναβολή της κλήρωσης, αν γίνεται προσπάθεια αποκατάστασης κλπ. Φτωχή εξυπηρέτηση για έναν πλούσιο οργανισμό, όπως μας λένε…

Μάλιστα η παράλληλη λειτουργία του δικτύου των στοιχημάτων σε σχέση με την αδυναμία του συστήματος των αιρθμοπαιγνίων προκάλεσε πολλές ειρωνίες από πελάτες που περίμεναν υπομονετικά στα πρακτορεία. Και δημιούργησε σε ορισμένους και προβληματισμούς για την αξιοπιστία των συστημάτων, το οποίο αφενός επηρεάζει τη φήμη του οργανισμού (αν ενδιαφέρει αυτό την ΟΠΑΠ ΑΕ, καθώς είναι μονοπώλιο στο δίκτυο) αλλά αφετέρου αφορά και την τεχνολική ικανότητα σε άλλες υπηρεσίες, όπως αυτές των πληρωμών που έχει εισαγάγει ο ΟΠΑΠ με την υπηρεσία tora στα πρακτορεία του.

Μένει να δούμε αν η ΟΠΑΠ ΑΕ θα επενδύσει περισσότερα στην αναβάθμιση των συστημάτων της και αν θα καλυτερεύσει τις δυνατότητες επικοινωνίας και την ενημέρωση που παρέχει στην ώρα που αυτή χρειάζεται…