Σε σειρά αλλαγών στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής προχωράει ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να έχει θέσει το ευρύτερο πλαίσιο των αλλαγών κατά την επίσκεψή του, αρχές Αυγούστου, στο υπουργείο Υποδομών.
Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των αραιών δρομολογίων στο Μετρό, η εκτεταμένη εισιτηριοδιαφυγή και το μειωμένο προσωπικό λόγω αδειών.
Τι θα αλλάξει
Σύμφωνα με πληροφορίες, με εντολή Κεφαλογιάννη, θα επιστρέψουν στον ΟΑΣΑ 30 οδηγοί και υπάλληλοι, που ήταν αποσπασμένοι σε πολιτικά πρόσωπα και κόμματα, που δεν κατάφεραν να μπουν στη Βουλή.
Ταυτόχρονα, θα επιστρέψει ο δευτεροβάθμιος έλεγχος στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες – ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ), καθώς έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχει αριθμός εργαζομένων που απουσιάζει λόγω αναρρωτικών αδειών, οι οποίες έχουν χορηγηθεί χωρίς να έχει προηγηθεί πραγματική αξιολόγηση.
Με τις κινήσεις αυτές το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει να ενισχύσει τον αριθμό των εργαζομένων, καθώς η έλλειψη προσωπικού είναι μόνιμη καραμέλα των συνδικαλιστών και όχι μόνο.
Να υπενθυμίσουμε ότι η ΟΣΥ σημείωνε, ήδη, από το 2018, σε απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, ότι στις κρίσιμες ειδικότητες που είναι οι οδηγοί και οι τεχνικοί, υπάρχει “γενικότερα έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, διότι, αφενός έχουν να γίνουν προσλήψεις από το 2008, αφετέρου, λόγω συνταξιοδοτήσεων, το ενεργό προσωπικό συνεχώς μειώνεται”.
Μάλιστα, αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο η ΟΣΥ, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε ζητήσει προσλήψεις, έχοντας υποβάλει αίτημα για πρόσληψη 500 οδηγών και 200 τεχνιτών !
Επίσης, μεγάλο “αγκάθι” των αστικών συγκοινωνιών είναι η εισιτηριοδιαφυγή που τείνει να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις κυρίως στα λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου η -εύλογη-απουσία θυρών ενθαρρύνει όσους δεν ακυρώνουν εισιτήριο.
Για το σκοπό αυτό, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα διαθέτει αστυνομικούς στο υπουργείο Υποδομών, οι οποίοι θα συνοδεύουν τους ελεγκτές.
Με στόχο, ακόμη, να ανταποκριθεί στην ενισχυμένη ζήτηση που καταγράφεται σημειακά, δρομολογείται η επαναλειτουργία των εκδοτηρίων στους σταθμούς του μετρό με μεγάλη κίνηση που εντείνεται τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο τη διευκόλυνση των χρηστών, μεσοπρόθεσμα, έως την άνοιξη του 2020, οι πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες θα είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται και ως ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Βέβαια, η μεγάλη μάχη θα δοθεί στην αύξηση του διαθέσιμου στόλου, καθώς για το προγραμματισμένο έργο του ΟΑΣΑ υπολογίζεται ότι απαιτούνται καθημερινά περίπου 1.260 λεωφορεία και τρόλεϊ. Ωστόσο, 700 οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα.