Πηγή Εικόνας: Photo by Max Andrey from Pexels

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη ημέρα βρίσκεται η Τοξότης του ομίλου Καλογρίτσα, καθώς ύστερα και από την έκπτωσή της από τα δύο τμήματα (Πύργος-Δουναίικα και Κυλλήνη-Βάρδα) του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος -για τα οποία είχε αποτελέσει προσωρινό ανάδοχο- η τεχνική εταιρεία έχει μείνει χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο. Ταυτόχρονα, μετά την κυβερνητική αλλαγή, αποστερείται (ευλόγως) των συμμαχιών που είχε καλλιεργήσει τα τελευταία χρόνια με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το μηχανισμό εξουσίας.

Οι πλειστηριασμοί

Όπως αναφέρουν στην αγορά, η Τοξότης αν και διαθέτει χρέη περίπου 150 εκατ. ευρώ, είναι “πολύ σκληρή για να πεθάνει”, έχοντας, έως σήμερα, διαψεύσει σενάρια που την εμφάνιζαν να κάνει χρήση των προπτωχευτικών διαδικασιών, που προβλέπει η νομοθεσία.

Παρόλ’ αυτά, δεν έχει πάψει να βρίσκεται υπό τον κλοιό των πιστωτών της: στις 13 Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί ο πλειστηριασμός ακινήτου της, επιφάνειας 107 τ.μ., στον τρίτο όροφο πολυκατοικίας στην οδό Ν.Πλαστήρα 121 στη Νέα Σμύρνη. Η ιδιοκτησία βγαίνει στο σφυρί με επισπεύδουσα την εταιρεία Airtechnic Χατζούδης και για οφειλή 19.328 ευρώ, ενώ φέρει προσημειώσεις, υποθήκες και λοιπά βάρη συνολικής αξίας 747 χιλ. ευρώ.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται να εκποιηθούν περιουσιακά στοιχεία της Τοξότης. Την περασμένη άνοιξη είχε προγραμματιστεί να πλειστηριαστούν αριθμός κινητών περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, διαδικασία που ανέκοψε η τεχνική εταιρεία. Το ερώτημα λοιπόν, που μένει να απαντηθεί είναι, εάν η Τοξότης θα καταφέρει να “παγώσει” τη διαδικασία εκποίησης και για το διαμέρισμα της Νέας Σμύρνης.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός – φαινόμενο σύνηθες στο εγχώριο επιχειρείν- ότι οι εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα, η Τοξότης και η Μίκη Α.Ε. έχουν να δημοσιοποιήσουν στο ΓΕΜΗ οικονομικές καταστάσεις από τη χρήση του 2016.

Το πρώτο μεγάλο “χτύπημα” για την Τοξότης ήρθε πριν από περίπου ένα χρόνο, οπότε αποκλείστηκε από τις εργολαβίες του ΔΕΔΔΗΕ. Πρόκειται για 11 projects συνολικού προϋπολογισμού 196 εκατ. ευρώ, με συμβατικό τίμημα αξίας 103,4 εκατ. ευρώ, που ανέλαβε το 2015, όπως και για πέντε ακόμη εργολαβίες αξίας 30 εκατ. ευρώ που ανέλαβε το 2018.

Τι θα γίνει με το Πάτρα-Πύργος

Εκτός από τις εταιρικές εξελίξεις στον όμιλο Καλογρίτσα, η αγορά έχει την προσοχή της στραμμένη και στο τί θα συμβεί αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Αυτή τη στιγμή, η κατασκευή μόνο πέντε από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες του έργου είναι δυνατόν να προχωρήσει. Ο λόγος για τα τμήματα Αμαλιάδα-Δουναίικα με ανάδοχο την Intrakat, τα τμήματα Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας και Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα με ανάδοχο την εταιρεία GD Infrastrutture και για τα κομμάτια Σαγαίικα – Βάρδα και ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα με ανάδοχο την Interkat.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες τρεις; Η συμβασιοποίηση του τμήματος Αμαλιάδα-Κυλλήνη θα καθυστερήσει, καθώς δύο από τις εταιρείες που αποκλείσθηκαν από το έργο έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, ενώ σε δύο (Δουναίικα – Πύργος και Βάρδα-Κυλλήνη) ανάδοχος υπήρξε η (έκπτωτος) Τοξότης. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών εξετάζει την ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου, αλλά ακόμη οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν οριστικοποιηθεί.