Στο «κόκκινο»οι βραχυχρόνιες μισθώσεις φέτος εξαιτίας της πτώσης της τουριστικής κίνησης παρότι η Αθήνα δείχνει αντοχές και προσελκύει σημαντικό μέρος των τουριστών.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που δραστηριοποιούνται μέσα από την πλατφόρμα του AirBnB αναμένεται να τα βρουν «σκούρα» λόγω του ανταγωνισμού των τιμών και από το… κυνήγι της εφορίας – η οποία εντόπισε 20.000 ιδιόκτητες να μην έχουν δηλώσει το ακίνητο τους στην εφορία.
Σύμφωνα με τον κ.Θεμιστοκλή Μπάκα διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας E-Real Estates Πανελλαδικό Δίκτυο Κτηματομεσιτών υποστηρίζει ότι τα εκτιμώμενα έσοδα από βραχυχρόνιες μισθώσεις θα είναι μειωμένα έως 25% σε σχέση με το 2018, όπως προκύπτει από στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2019.
Πλέον οι «καλές» περιοχές όπως είναι το Κουκάκι, κοντά στην Ακρόπολη, στην Πλάκα, στο Ζάππειο και στο Κολωνάκι, εμφανίζουν σημάδια κόπωσης, καθώς μειώθηκαν τα ενοίκια και κινούνται χαμηλότερα των 800 ευρώ ανά μήνα έναντι 1000 ευρώ πέρυσι.
Πιο κερδισμένοι εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες που προσφέρουν ακίνητα προς μίσθωση σε πιο υποβαθμισμένες περιοχές όπως στον Άγιο Κωνσταντίνο, την Πλατεία Βάθης, την Κυψέλη, την Πλατεία Αττικής.
Ο επενδυτής που αγόρασε ακίνητο συνολικής επιφάνειας 40 τετραγωνικών μέτρων από 600 έως 800 ευρώ ανά τμ.μ., έχει τη δυνατότητα να προσφέρει προς βραχυχρόνια μίσθωση επιτυγχάνοντας καλές επιδόσεις. Το κόστος κυμάνθηκε από 24.000 έως 32.000 ευρώ για την απόκτηση του ακινήτου και μαζί με την ανακαίνισή ανήλθε σε 34.000 έως 37.000 ευρώ. Μπορεί να φαίνεται υψηλό το κόστος αλλά ο επενδυτής είναι ικανοποιημένος διότι η απόδοση της επένδυσης θα κινηθεί υψηλότερα του 10%, ενώ η μακροχρόνια μίσθωση αποδίδει από 4% έως 5% το χρόνο.
Οι χρήστες της βραχυχρόνιας μίσθωσης έχουν μικρό έως μεσαίο οικονομικό προφίλ, με αποτέλεσμα να αναζητούν πιο χαμηλές τιμές, βάζοντας ως δεύτερη επιλογή πόσα κοντά είναι το ακίνητο στα τουριστικά αξιοθέατα της πόλης. Δηλαδή δεν τους ενδιαφέρει συνήθως αν το ακίνητο που θα επιλέξουν είναι δίπλα στο Μουσείο της Ακρόπολης ή δίπλα στο Σύνταγμα. Τους ενδιαφέρει το ακίνητο να είναι οικονομικό και ποιοτικό και να έχει πρόσβαση στο μετρό και στα λεωφορεία – αυτά είναι πλέον τα βασικά στοιχεία των επιλογών τους.