Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει η Emirates στην υψηλής ποιότητας εμπειρία του ταξιδιώτη, καθώς, όπως αναφέρουν στην αγορά αερομεταφορών, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού-ιδίως μεγάλης διάρκειας (long-haul)- ο επιβάτης περνάει τον περισσότερο χρόνο στην καμπίνα των αεροσκαφών Airbus A380 και Boeing 777, με τα οποία η αεροπορική των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων επιχειρεί.
H Emirates, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές παγκοσμίως, επενδύει σημαντικά ποσά στην εκπαίδευση των υποψήφιων μελών των πληρωμάτων της. Γι’ αυτό από το 2007 λειτουργεί το δικό της εκπαιδευτικό κέντρο στο Ντουμπάι, το Emirates Aviation College (EAC) επενδύοντας, κάθε χρόνο, πολλά εκατομμύρια για την εκπαίδευση των υποψήφιων μελών πληρώματος.
Για παράδειγμα, το 2014, που υπήρξε έτος-ρεκόρ ως προς τον αριθμό των ατόμων-ξεπέρασε τους 33.000- που παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του EAC, η αεροπορική επένδυσε 18 εκατ. ευρώ για την εκπαίδευση του cabin crew.
Προς αποφυγή συγχύσεων, να διευκρινίσουμε ότι από τους 33.000 εκπαιδευόμενους του 2014, οι 17.650 ήταν μετεκπαιδευόμενα μέλη πληρώματος, ενώ τα καινούργια μέλη cabin crew ήταν συνολικά 4.280. Σήμερα, ο αεροπορικός κολοσσός που τζιράρει 27 δισ. ευρώ (χρήση 2018-2019), διαθέτει πλήρωμα αεροσκάφους περίπου 22.000 ατόμων, εξυπηρετώντας ένα δίκτυο 155 προορισμών ανά τον κόσμο.
Η εκπαίδευση
Όπως αναφέρει και σε ρεπορτάζ το ethnos.gr, στο Training College στο Ντουμπάι, που ξεκίνησε να λειτουργεί το καλοκαίρι του 2007, τα υποψήφια νέα μέλη πληρώματος καμπίνας, για διάστημα περίπου οκτώ εβδομάδων, εκπαιδεύονται:
-στις διαδικασίες εκκένωσης, ασφάλειας και έκτακτης ανάγκης
-στην παροχή ιατρικών υπηρεσιών
-στην παροχή υπηρεσιών καμπίνας
-σε θέματα εικόνας και περιποίησης της στολής και
-στις πωλήσεις προϊόντων Duty Free
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Catherine Baird, ανώτατη αντιπρόεδρος στον τομέα της εκπαίδευσης πληρώματος καμπίνας της εταιρείας, η εκπαίδευση των υποψήφιων νέων μελών πληρώματος, διαρκεί συνολικά έξι μήνες. Κατά τις πρώτες οκτώ εβδομάδες, το cabin crew εκπαιδεύεται στην παροχή πρώτων βοηθειών, στα συστήματα της καμπίνας και το σύστημα ψυχαγωγίας εν πτήσει, σε διαδικασίες ασφάλειας και έκτακτης ανάγκης, σε θέματα εμφάνισης (image & uniform), στις πωλήσεις προϊόντων duty free και εν γένει στα καθήκοντα που πρόκειται να αναλάβουν.
Η συνοχή και η ομοιομορφία ως προς το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών αποτελεί το “άλφα και το ωμέγα” στην Emirates, όπως εξηγούν τα στελέχη της και γι’ αυτό δίνεται έμφαση στην εξάσκηση και την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων της. Στο πλαίσιο αυτό, το cabin crew εκπαιδεύεται, σε προσομοιωτές, σε πέντε διαφορετικές πτήσεις (σύντομης και μακράς διάρκειας), ενώ βασικό ρόλο διαδραματίζει η αλληλοαξιολόγηση των αλληλοεκπαιδευόμενων, οι οποίοι καλούνται να παίξουν το ρόλο και του πελάτη.
Στη συνέχεια, για διάστημα τεσσάρων μηνών, εφαρμόζουν εν πτήσει όσα διδάχτηκαν, ενώ θα πρέπει να ανταποκριθούν επιτυχώς σε σειρά δοκιμασιών.
Σημειώνεται ότι η Emirates αναζητά υποψήφιους από τη χώρα μας για το διεθνές πλήρωμα καμπίνας και γι’ αυτό διοργανώνει “open day” τη Δευτέρα 12 Αυγούστου στο ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental.
Εκπαιδευτικό κέντρο για πιλότους από την Aegean
Πάντως, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι ιδιαίτερο βάρος στην εκπαίδευση του προσωπικού της δίνει και η Aegean, η οποία δρομολογεί τη δημιουργία εκπαιδευτικού κέντρου 12.000 τετραγωνικών μέτρων, επικεντρωμένο στην εκπαίδευση των πιλότων, στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Το κέντρο εκπαίδευσης εκτιμάται ότι θα προσελκύσει πιλότους και από το εξωτερικό, καθώς προβλέπεται η δυνατότητα επέκτασής του, με έως έξι συνολικά εξομοιωτές, γεγονός που θα επιτρέψει την παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης σε τρίτους.