Την…κόπρο του Αυγεία θα πρέπει να καθαρίσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στο νευραλγικό τομέα των υποδομών. Όπως αναφέρουν στην αγορά, η επανεκκίνηση του κατασκευαστικού κλάδου και η άμεση συμβασιοποίηση έργων υποδομής αποτελεί, εάν όχι άθλο, τουλάχιστον μεγάλο στοίχημα.
Έτσι, μένει να φανεί εάν οι πρωτοβουλίες που θα λάβει ο επόμενος υπουργός Υποδομών θα οδηγήσουν στην αύξηση του κύκλου εργασιών στον κλάδο των κατασκευών, όπου οι εύρωστες εταιρείες με πτυχίο εβδόμης και έκτης τάξης είναι λιγοστές, με τις μικρότερες εταιρείες να βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.
Την ίδια στιγμή, η απουσία έργων, που ξεκινούν να υλοποιούνται, αποτελεί πλήγμα και για την απασχόληση, τη στιγμή που χάθηκαν σωρευτικά το διάστημα 2008 – 2015 περίπου 190 χιλιάδες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με έρευνα της ICAP.
Ένα από τα έργα που θα κληθεί να “ξεκολλήσει” άμεσα η νέα κυβέρνηση αφορά τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, όπου μόνο πέντε (Σαγαίικα – Βάρδα, Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα, Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα και Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας και Αμαλιάδα – Δουναίικα) από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες είναι δυνατόν να προχωρήσουν. Στο τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη εκκρεμεί η έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγαν δύο αποκλεισθείσες εταιρείες, ενώ στις δύο εργολαβίες Δουναίικα – Πύργος και Βάρδα-Κυλλήνη ακόμη δεν έχει προχωρήσει η αντικατάσταση του σχήματος Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα.
Ανοιχτό παραμένει και το μέτωπο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού με αντάλλαγμα την υλοποίηση από την κοινοπραξία παραχώρησης, έργου υποδομής (π.χ. Προαστιακός σιδηρόδρομος στο τμήμα Κορωπί-Λάυριο), το οποίο, παρά τις συνεχείς εξαγγελίες του απερχόμενου υπουργού Υποδομών Χρ.Σπίρτζη, δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Τα έργα
Η αγορά, ακόμη, αναμένει να δει τις εξαγγελίες της Νέας Δημοκρατίας να γίνονται πραγματικότητα, με το σχέδιό της να περιλαμβάνει την υλοποίηση επενδύσεων 12 δισ. ευρώ με στόχο τη δημιουργία 43 χιλιάδων θέσεων εργασίας και ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 1,4%, ετησίως.
Το “restart” στις υποδομές της νέας κυβέρνησης περιλαμβάνει την υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, την ολοκλήρωση της γραμμής 4 του Μετρό, αλλά και τη δημιουργία εναλλακτικού σιδηροδρόμου που θα συνδέει την Ελευσίνα με την Υλίκη, με στόχο την αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής.