Χθες Παρασκευή ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός «Digital Greece – Fora για την καινοτομία, την τεχνολογία και τη νεανική επιχειρηματικότητα» που αφορά ανάθεση έργου επικοινωνίας για τέσσερις μόλις μήνες! Και αυτό την τελευταία εργάσιμη ημέρα της θητείας της κυβέρνησης!
Πρόκειται για διαγωνισμό του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης του Νίκου Παππά και ειδικότερα της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής του Στέλιου Ράλλη.
Με τα προϋπολογιζόμενα 700.000 ευρώ ο ανάδοχος – που εξετάστηκε χθες ποιος θα είναι – υποχρεούται να κάνει ένα σύνολο εκδηλώσεων για τις startups και την καινοτομία μέσα σε ένα τετράμηνο!
Το ποσό έχει θεωρηθεί προκλητικό για τόσο μικρή διάρκεια έργου, αλλά η κυβέρνηση θεωρεί ότι έτσι ενισχύει την καινοτομία και το «οικοσύστημα» των νεοφυών επιχειρήσεων της χώρας. Προφανώς διότι πιστεύει ότι δεν γίνονται αρκετπές εκδηλώσεις καινοτομίας και startups στην χώρα και έπρεπε να έρθει το κράτος που τα ξέρει καλύτερα για να τα κάνει περισσότερα και πιο άρτια…
Αναλυτικότερα, αντικείμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί αποτελεί η διοργάνωση δράσεων ευαισθητοποίησης του γενικού πληθυσμού:
α) για τη σημασία της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων, η οποία οφείλει να είναι διαρκής και να συμβαδίζει με τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις και η οποία αποτελεί προϋπόθεση ισότιμης συμμετοχής στο νέο ψηφιακό περιβάλλον και προϋπόθεση ανάπτυξης της ψηφιακής οικονομίας, και
β) για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της νεανικής επιχειρηματικότητας στις νέες σύγχρονες τεχνολογίες, την προώθηση της καινοτομίας με νέες τεχνολογίες και την ενίσχυση της δημιουργικής κουλτούρας στους νέους, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, σύμφωνα με τις προτεραιότητες της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής 2016-2021.
Αν σας φαίνεται αμετροεπές, ως περιγραφή ίσως είναι… Αλλά πρέπει να δικαιολογηθούν και 700 χιλιάρικα.
Αυτός είναι προφανώς και ο λόγος που το Υπουργείο δικαιολογείται για το μέγεθος του έργου με τον ισχυρισμό ότι στόχος είναι στις εκδηλώσεις «να συμμετέχουν με οποιαδήποτε μορφή τουλάχιστον 1.000 άτομα ανά περιφερειακή εκδήλωση και 5.000 άτομα στην κύρια εκδήλωση. Επίσης υπολογίζεται ότι τόσο κατά τη διάρκεια, όσο και μετά την ολοκλήρωση των fora ο συνολικός αριθμός των ωφελούμενων θα ξεπεράσει τις 10.000 μέσω της εξ΄ αποστάσεως παρακολούθησης των δράσεων, αλλά και των αποτελεσμάτων των ημερίδων»
Κανονικά, θα γελούσε ο κόσμος, αλλά με τόσα χρήματα από το δημόσιο κορβανά, μάλλον κόβεται το γέλιο…
Και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι προσφορές αποσφραγίστηκαν ηλεκτρονικά στις 13:00 (σσ: το μεσημέρι…) της 5ης Ιουλίου, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού.
Κάποτε σε αυτή τη χώρα πάντως τέτοιες αναθέσεις και διαγωνισμοί δεν γίνονταν σε προεκλογική περίοδο, για ευνόητους λόγους.
Ίσως ήρθε η ώρα πραγματικά να επιστρέψουμε σε μια κανονικότητα όπου δεν θα γίνονται διαγωνισμού τεράστιου κόστους, αναλογικά, την ώρα που αδειάζουν τα γραφεία…
Πιο αναλυτικά το έργο Digital Greece αποτελεί μια πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής με στόχο την κινητοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου της χώρας, την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της νεανικής επιχειρηματικότητας στις νέες σύγχρονες τεχνολογίες, την προώθηση της καινοτομίας με νέες τεχνολογίες και την ενίσχυση της δημιουργικής κουλτούρας στους νέους, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ενεργά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Πρόκειται για μια ανοικτή δράση καινοτομίας με στόχο την προώθηση των τεχνολογιών αιχμής στη νέα γενιά και σε νέους επιχειρηματίες δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη δημιουργική σκέψη. Στις εκδηλώσεις μπορούν να συμμετέχουν όσοι έχουν καλές ιδέες για να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα: μαθητές και σπουδαστές με ενδιαφέρον για την έρευνα και την επιχειρηματικότητα, μηχανικοί-προγραμματιστές, designers, αναλυτές και κάθε ενδιαφερόμενος για τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες. Σκοπός του Digital Greece είναι η ανάπτυξη ενός γόνιμου διαλόγου μεταξύ των νέων και των εκπροσώπων της ακαδημαϊκής αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας. Ουσιαστικά, μαθητές και σπουδαστές, καινοτόμοι επιχειρηματίες και εφευρέτες θα έχουν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με ακαδημαϊκούς και εκπροσώπους της ιδιωτικής οικονομίας για να συζητήσουν τις τελευταίες τάσεις στην χρήση νέων τεχνολογιών, τον σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών, τη δημιουργικότητα, την έρευνα και ανάπτυξη. Επιπρόσθετα, οι εφαρμογές που θα αναπτυχθούν μέσω των mini hackathons και του μαθητικού διαγωνισμού θα δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα που απασχολούν όλους τους πολίτες, τις τοπικές κοινωνίες κλπ. Με αυτό τον τρόπο το Digital Greece θα συμβάλει ενεργά στη δημιουργία και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας ιδιαίτερα τη νεανική και την καινοτόμα αλλά και γενικότερα την προαγωγή της ψηφιακής οικονομίας καθώς μέσα από τη διαδικασία αυτή μπορούν να προκύψουν νέες εταιρείες με εμπορικά βιώσιμα προϊόντα και λύσεις. Παράλληλα, η προβολή των ΤΠΕ και των πλεονεκτημάτων τους δίνει την δυνατότητα στον γενικό πληθυσμό να εξοικειωθεί περισσότερο με αυτές ενισχύοντας τις ψηφιακές δεξιότητές τους. Η επαύξηση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών προάγει την ισότιμη συμμετοχή και χωρίς αποκλεισμούς στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. To Digital Greece θα περιλαμβάνει πολλαπλές δραστηριότητες, καλεσμένους έμπειρους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, σημαντικά μηνύματα για την εποχή και έντονη δικτύωση. Επιπλέον, μπορεί να υποστηριχθούν δράσεις πριν και μετά ώστε να υπάρχει μια συνέχεια και να αναδειχθεί σε ετήσια βάση.
Εξαιρετικά αναλυτικά περιεχόμενα, μπας και δικαιολογηθούν τα χρήματα που ξοδεύονται, περιλαμβάνονται στην προκήρυξη.
Σύμφωνα με αυτή, η δράση θα περιλαμβάνει τα εξής: · Παρουσιάσεις και Ομιλίες o Εξειδικευμένοι καλεσμένοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό, θα παρουσιάσουν τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις, καλές πρακτικές, μεθοδολογίες και concepts από κυβερνητικές πολιτικές και πετυχημένες διαδικασίες αξιοποίησης της καινοτομίας. · Συζητήσεις σε πάνελ o Οι συμμετέχοντες – πετυχημένοι επιχειρηματίες, ακαδημαϊκοί, coaches κλπ – θα μοιραστούν εμπειρίες που θα ενεργοποιούν το κοινό σε ανοιχτή συζήτηση. · Workshops – Εργαστήρια o Θα διοργανωθούν εφαρμοσμένα εργαστήρια για την μετάδοση γνώσης κι εμπειριών επί συγκεκριμένης θεματολογίας, από επιτυχημένους start-uppers, σε μια άνετη και ευχάριστη ατμόσφαιρα, προσαρμοσμένη για την περίσταση. · Έκθεση o Παρουσίαση τουλάχιστον 20 ομάδων (startups) στο χώρο διοργάνωσης της εκδήλωσης της Αθήνας · Μαθητική Καινοτομία o Συμμετοχή σχολείων και παρουσίαση ιδεών και πρωτοβουλιών, για το πώς οι νέοι βρίσκουν τρόπους να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα και να κάνουνε τον κόσμο μας καλύτερο. o Πρόγραμμα ρομποτικής και μηχανικής για παιδιά, με στόχο την ανάπτυξη δομημένης κι αναλυτικής σκέψης, την κατανόηση λογικής προγραμματισμού και την κατάκτηση των αρχών της βασικής μηχανικής. · Mini Hackathons o Διοργάνωση θεματικών hackathons ανά περιφερειακή εκδήλωση, που θα καθοδηγείται από έμπειρους coaches και start-uppers. · Startups o Μεγάλος διαγωνισμός καινοτομίας με έπαθλα που θα τρέξει καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου. 45 · Β2Β meetings o Συναντήσεις μεταξύ επιχειρήσεων και νεοφυών εταιριών για την εξεύρεση αμοιβαίων επιχειρηματικών λύσεων και πιθανών συνεργασιών. Στο πλαίσιο της δράσης Digital Greece, ενδεικτικά (αλλά όχι περιοριστικά), οι τεχνολογικοί τομείς που προωθούνται είναι οι παρακάτω: · Artificial Intelligence · Machine Learning Algorithms · AR/VR, Extented Reality · Blockchain · Internet of Things · Robotics, 3D Printing · BioHealth, HeathTech · Data Management · CleanTech Και οι βιομηχανίες – αγορές, πάλι ενδεικτικά, οικονομικού ενδιαφέροντος · Χρηματο-οικονομικές και ασφαλιστικές υπηρεσίες (fintech και insurtech) · Regtech (ρυθμιστικές τεχνολογίες – regulatory technology) · Ιατρική, βιοτεχνολογία και βιοϊατρική · Γενετική μηχανική · Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και έξυπνα δίκτυα · Πράσινη ανάπτυξη και αειφορία · Self driving cars και έξυπνα μέσα μεταφοράς · Τεχνολογίες αγροτικής παραγωγής, αγροδιατροφής και καλλιέργειας · Τεχνολογίες τουρισμού, φιλοξενίας, εμπειριών · Τεχνολογίες ψυχαγωγίας και διασκέδασης · Τεχνολογίες για την λιανική αγορά (retailtech) Για την ομαλή διεξαγωγή των εκδηλώσεων και την αποτελεσματικότερη δράση, θα χρειαστεί ειδική υποδομή, απαραίτητη σε κάθε περιφέρεια. Πιο συγκεκριμένα, το αντικείμενο του έργου θα πρέπει να περιλαμβάνει: Α) Γραμματειακή υποστήριξη Την επίβλεψη, διαχείριση και άρτια λειτουργία της γραμματείας ανά περιφερειακή διοργάνωση και την ενισχυμένη παρουσία στην κεντρική εκδήλωση της Αθήνας. Β) Υποστηρικτικό ανθρώπινο δυναμικό Τη διαχείριση και οργάνωση των εθελοντών. Γ) Οπτικοακουστικές ανάγκες και σκηνικές εγκαταστάσεις Την ενοικίαση, υποστήριξη και το συντονισμό των οπτικοακουστικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, την προσαρμογή της οπτικής ταυτότητας σε επιμέρους υλικά που αφορούν στις σκηνικές εγκαταστάσεις αλλά και την οπτικοακουστική καταγραφή των διήμερων εκδηλώσεων και της κεντρικής στην Αθήνα και αναλυτικότερα: Γραμματεία για περιφερειακές εκδηλώσεις: · 2 άτομα γραμματειακής υποστήριξης για την διαχείριση των επισκεπτών (εγγραφές επισκεπτών / ηλεκτρονικό check in / παράδοση και διαχείριση έντυπου υλικού ) · Ενοικίαση πλατφόρμας επαγγελματικών ραντεβού και 1 άτομο για τη διαχείριση αυτής. Η λειτουργία της πλατφόρμας και η διάθεση στο κοινό θα ξεκινήσει τέσσερεις εβδομάδες πριν την εκδήλωση. · 2 τμχ laptop · 1 τμχ εκτυπωτές · Φωτισμός για φωτογράφιση σε ελεύθερο σημείο στο χώρο της reception με δυνατότητα μετακίνησης · 1 οθόνη 42’’ με επιδαπέδια βάση στήριξης για την είσοδο του χώρου Γραμματεία για κεντρική εκδήλωση: · 4 άτομα γραμματειακής υποστήριξης για την διαχείριση των επισκεπτών (εγγραφές επισκεπτών / ηλεκτρονικό check in / παράδοση και διαχείριση έντυπου υλικού) · Ενοικίαση πλατφόρμας επαγγελματικών ραντεβού και 1 άτομο για τη διαχείριση αυτής. Η λειτουργία της πλατφόρμας και 46 η διάθεση στο κοινό θα ξεκινήσει έξι εβδομάδες πριν την εκδήλωση. · 2 τμχ laptop · 2 τμχ εκτυπωτές · Φωτισμός για φωτογράφιση σε ελεύθερο σημείο στο χώρο της reception με δυνατότητα μετακίνησης · 1 οθόνη 60’’ με επιδαπέδια βάση στήριξης για την είσοδο του χώρου Έκθεση: · 3 οθόνες 42’’ κάθετες και επιτοίχιες βάσεις στήριξης για κάθε περιφερειακή εκδήλωση · 4 οθόνες 50’’ κάθετες και επιτοίχιες βάσεις στήριξης για την κεντρική εκδήλωση Main Conference Hall για τις περιφερειακές εκδηλώσεις: · 2 Projectors 15.000 ansi lumens (1+1 back up) · Oθόνη 4x3m με πλαίσιο για την πλήρη κάλυψη της σκηνής, ντυμένο με ψηφιακή εκτύπωση · 1 Μίκτης Εικόνας Αnycast · 2 Οθόνες Led 42’’ για την προβολή των εργασιών του συνεδρίου μέσα στην αίθουσα · 2 Monitor 32” για το panel · 4 Laptop · Laser Pointer/ Changer για τις Παρουσιάσεις · Μετατροπέας από Υπολογιστή MAC για προβολή παρουσιάσεων στο projector της αίθουσας · Splitter Εικόνας · Ενισχυτές Σήματος, Μετατροπέας Σήματος · Κάλυψη Live Streaming · Βιντεοσκόπηση με 1 κάμερα · Χειριστής Κάμερας · Απαραίτητος εξοπλισμός live streaming · Υπηρεσίες Live streaming · Ηχητική- Μικροφωνική Εγκατάσταση (μικρόφωνο για το podium και ασύρματα μικρόφωνα για Q/A) · Podium ντυμένο με ψηφιακή εκτύπωση · Φωτογράφιση · Φωτισμός σκηνής o Quarts για τους ομιλητές o Led pars o Led bars o Profile Main Conference Hall για την κεντρική εκδήλωση: · 2 Projectors 15.000 ansi lumens (1+1 back up) · Oθόνη 8x4m με πλαίσιο για την πλήρη κάλυψη της σκηνής, ντυμένο με ψηφιακή εκτύπωση · 1 Μίκτης Εικόνας Αnycast · 4 Οθόνες Led 42’’ για την προβολή των εργασιών του συνεδρίου μέσα στην αίθουσα · 2 Monitor 32” για το panel · 4 Laptop · Laser Pointer/ Changer για τις Παρουσιάσεις · Μετατροπέας από Υπολογιστή MAC για προβολή παρουσιάσεων στο projector της αίθουσας · Splitter Εικόνας · Ενισχυτές Σήματος, Μετατροπέας Σήματος · Κάλυψη Live Streaming · Βιντεοσκόπηση με 2 κάμερες · Χειριστές Κάμερας · Απαραίτητος εξοπλισμός live streaming · Υπηρεσίες Live streaming · Ηχητική- Μικροφωνική Εγκατάσταση (μικρόφωνο για το podium και ασύρματα μικρόφωνα για Q/A) · Podium ντυμένο με ψηφιακή εκτύπωση · Φωτογράφιση · Φωτισμός σκηνής o Quarts για τους ομιλητές o Led pars 47 o Led bars o Profile Workshop areas: 2x για κάθε περιφερειακή εκδήλωση, 4x για την κεντρική εκδήλωση · Φωτισμός της αίθουσας · Hχητική και μικροφωνική εγκατάσταση · 1 οθόνη 50’’ · 1 Laptop · Laser Pointer/ Changer για τις Παρουσιάσεις · Μετατροπέας από Υπολογιστή MAC για προβολή παρουσιάσεων στο projector της αίθουσας · Απαραίτητος εξοπλισμός live streaming · Υπηρεσίες Live streaming · Φωτογράφιση Χώρος για Booths εκμάθησης ρομποτικής και μηχανικής · 5x προδιαγεγραμμένοι χώροι 20μ2 (booths) για εκμάθηση ρομποτικής και μηχανικής · 15 tablets · 15 laptops · 5 3D printers Εκθεσιακός Χώρος · 1 Led walls 4 X 5μ (20 τ.μ.) · Τράσσες στήριξης · Ασύρματο link για την αποστολή σήματος εικόνας στα led wall · 1 ασύρματη κάμερα · 20x προδιαγεγραμμένες δομές περιπτέρων 12μ2 με μετόπες, spots φωτισμού και παροχές ηλεκτρισμού · Υπερυψωμένα καθίσματα (2 ανά περίπτερο) · Μοκέτα ανά περίπτερο και μοκέτα κεντρικού διαδρόμου Coffee area για όλες τις εκδηλώσεις: · Ηχητική – Μικροφωνική εγκατάσταση με ασύρματα μικρόφωνα (3 μικρόφωνα CCS για το panel και 2 ασύρματα για Q/A) · Βιντεοσκόπηση · Φωτιστική Εγκατάσταση · Projector 7.000 ansi (ή μεγαλύτερο) · Oθόνη 3x2m Ανθρώπινο δυναμικό · 10 supervisors για όλες τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των εκδηλώσεων οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη επίβλεψης όλων των χώρων του φεστιβάλ και το συντονισμό των εθελοντών · Απαραίτητη ομάδα παραγωγής και συντονισμού · Απαραίτητος αριθμός τεχνικών, χειριστών οπτικοακουστικών μέσων και βοηθών για την τεχνική υποστήριξη για όλες τις αίθουσες και τους χώρους του φεστιβάλ, εγκατάσταση – απεγκατάσταση, μεταφορά εξοπλισμού · 2 mentors και 3 coaches για όλες τις ημέρες λειτουργίας των εκδηλώσεων οι οποίοι θα βοηθήσουν στην προετοιμασία των ομάδων. Documentation · Φωτογράφιση (σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων με καθημερινή παράδοση υλικού και τελική παράδοση του συνολικού υλικού) · Καταγραφή ομιλιών (HD) και happenings και άμεση τροφοδότηση επικοινωνιακού υλικού · Απολογιστικό βίντεo (HD). Στο τέλος των εκδηλώσεων θα παραδοθεί ψηφιακό αρχείο (HD) από τις συνολικές δράσεις του Φεστιβάλ ως παραδοτέο υλικό.
Μένει να δούμε και να μάθουμε πόσες προσφορές κατατέθηκαν, ποιες τιμές έδωσαν οι ενδιαφερόμενοι και ποιος ανέλαβε το έργο.
Κάτι μας λέει ότι θα έρθει και σχετική ερώτηση στη Βουλή την επόμενη περίοδο, διότι δεν δίνονται όλες οι σχετικές πληροφορίες στη δημοσιότητα από το Υπουργείο…